Isnin, 2 Jun 2014

2 BLOGGER KUMPULAN DILUPUSKAN

Assalamualaikum wbt dan salam bahagia

Pengumuman ini di buat di atas dasar tanggungjawab dan persetujuan yang di meterai oelh Blogger di bawah kumpulan TMGB .

Di maklumkan bahawa 2 Blog akan dilupuskan serta merta berikutan melanggar syarat syarat dan dasar perjanjian ahli Kumpulan :

a) Melanggar hak hak Peniaga lain
b) Melakukan permaharan bukan seperti yang dimetarai di dalam perjanjian:
- Kadar harga yang melampaui batasan dan bukan di dalam konsep permaharan Geliga Bunian

- Kekurangan ilmu dalam mengenal permata namun melakukan permaharan 

Pihak TMGB tidak ingin di suatu masa apabila terjadinya sesuatu maka seluruh blogger di bawah kumpulan mendapat kesannya. Antaranya penipuan item tepian jalan di katakan sebagai item Perguruan, item penarikan. Tanpa memberitahu kebenarannya kepada pelanggan ....

Contoh :

Barang bermodal di katakan item penarikan namun sebenarnya adalah item bermodal dan belian. Pengajaran di Blog G.B ialah kalau batu sintetik, katakan sintetik, kalau brg bermodal katakanlah ia barang bermodal... Khasiat berpatutan dengan Itemnya dan bukan rekaan semata mata.

Kreatif di dalam pelaksanaan blog.Bukan meniru dasar konsep dan melakukan penipuan.

Jika perkara ini di biarkan berlarutan , Tidak mustahil pelanggan mereka akan menyalahkan Tok dan seluruh ahli kumpulan lain.

Di dalam perniagaan , paling penting ialah :

a) item yang berkualiti
b) item yang sesuai dengan khasiatnya
c) item yang sesuai dengan nilainya


Kumpulan kami adalah terdiri dari kalangan Pengamal Mistik elit... bukan sekadar yang hadir tanpa belajar sesuatu dan menyelit semata mata untuk mendapatkan sesuatu

Bukan yang hadir untuk mendapatkan sesuatu namun takut untuk menjalankan keilmuan dan ritual yang di suruh Oleh guru ( nak bertapa pun nak teman ).... Kalau elit dan pro... tak hairan walau suruh duduk atas kubur seorang diri sekalipun.

Bukan sahaja item perlu berkualiti, Pemahar juga perlu berkualiti dari segi akhlak, moral dan disiplin.

Tok sentiasa memastikan kualiti permaharan untuk semua pelanggan, dan tidak akan membiarkan pihak pihak tertentu melakukan sebarang onar untuk merosakkan akidah pelanggan, moral peniaga blog lain dan untuk kepentingan sendiri. Sebelum Tok melakukan keputusan ini. penilaian demi penilain sudah di jalankan dan keputusannya tetap sama.

Blog yang di lupuskan tidak akan di umumkan di sini, Pelanggan yang berurusan dengan mereka sahaja tahu.... 1 perkara Tok pesankan buat yang sudah terkena...... Wakenabeb....... 

Jangan salahkan Tok dan ahli kumpulan lain , kerana beberapa amaran sinis sudah diberikan, namun tidak apa, kerana ia duit anda, bukan duit tok dan org lain.... it's better p beli kfc bagi anak anak makan dari memuatkan perut org lain yang hanya memikir untuk mengisi penuh perut sendiri dan sanggup melakukan apa sahaja demi kesenangan duniawi. 

Bagi pelanggan tersebut, ingin ketahui lebih lanjut...boleh menghubungi Pihak pengurusan ( Mr Fitri & Tok sendiri ) , Tok bukan jenis mempertahankan benda salah.... kepada Blogger tersebut, jangan marahkan Tok.... Amaran demi amaran, dan teguran demi teguran... Mungkin anda fikir Tok terlalu berlembut, namun anda tidak sedar tindakan Tok adalah lebih pantas dari kata kata. 

Buat pelanggan lain, mungkin ada kata tok x patut umumkan di sini... Tok cuma cakap 1, mereka pakai nama dan network Tok.. dengan mudah mereka dapat menguasai pasaran dan ekonomi sendiri, Memang itu Tok galakkan.... tapi oleh kerana mereka pakai nama Tok lah , maka Tok berhak mengumumkan di sini demi menggelakkan sebarang fitnah lain ke depan. 

Tok mahu mereka belajar, bahawa di mana bezanya berada di bawah kumpulan TMGB dan bagaimana pula jika berdiri di atas kaki sendiri. Jika mereka masih ingin meneruskan permaharan seperti mana yang mereka jalankan kini.

Tidak mustahil mereka akan jadi seperti peniaga peniaga Terdahulu yang pernah melakukan permaharan mistik..... kami di sini tidak ingin terjebak dan terseret sama masuk ke dalam lumpur selut, kerana kami ( Tok dan Blogger lain ) ingin berniaga lama. Kualiti kami akan sentiasa di jaga demi Perniagaan Kami bersama dan Kualiti tetap diutamakan untuk pelanggan kami..

Ia Bukan sekadar cerita. Kerana kami bukan peniaga Cerpen dan cerita Dongeng.

Dan Kami juga Bukan Peniaga Cetak Rompak


61 ulasan:

  1. Kejujuran perkara utama dlm perniagaan.. Renung2kan

    BalasPadam
  2. Ke ambe terkene dh tok?? Ambo cek td blog da xda..adeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana sy thu tok,die punyo ayat baek punya gelek..naseb baek aura cun..ngeeii

      Padam
    2. tuan tentera..mcm mana dengan permata gading gajah tu..ori ka?

      Padam
    3. Memang asli tn aura kuat,alhamdulillah.xkuat ambo xbli tn.:-)

      Padam
    4. huhuhu..untung pandai scan dulu..hahahahaha

      Padam
    5. Kalau tak silap sayalah, jika dibako guna suhu tinggi ia merekah dan meletop..contoh api mcm untuk welding besi uh.

      Padam
    6. Jika tak ori lah maksudnya. Kalu ori dok jadi mende. Betul tak tok?kalu silap ambo kene blajo lagi le

      Padam
    7. kalau sintetik... dibakar akan terbakar ler.. batu asli tak terbakar punya..

      Padam
    8. bakar pulak kena pakai api penunu bunsen mcm jet tu, bukan api lembik okay

      Padam
    9. batu sintetik akan retak dan meletup...kalau asli, bako le 30 mnt pun, xde mende

      Gading gajah yang skunk ni buat dari PVC...bako je pakai suhu tinggi , ia akan meleleh mcm benang terbakar dan cair....

      Padam
    10. like=) like=) like=) like=)
      ilmu nieh. terbaiklah tok

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Terbaik tok Batu Fosfor Hijau @Geliga Ular Ditarik Alam Sebelah Mmg Hebat Tok.... Saya Respect Tmgb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang terbaik tn. Susah nak dapat. Memang rare

      Padam
    2. cer g kawasan rekreasi yang jarang org masuk, buat solat hajat di situ mintak batu sarang ular ni.

      Pakai laser purple yang boleh bakar benda tu ( 10,000mw ) dan zig zag kawasan waktu malam, off laser dan tunggu, jika ada ia akan keluarkan cahaya ....

      Bukan semua org tahu cari batu ni

      Padam
    3. fosfur atau fosforus, iluminiscent tah apa tah nama dia lagi. kepercayaan org tua dahulu dan kini, batu ini ada yang lekat di kepala sang ular, dan menyala di waktu malam.. ada warna putih lutsinar, jenis ni paling jarang jumpa dan paling mahal.

      Untuk mendapatkan batu fosfur ini , ular perlu melalui kawasan g.berapi dan membawanya melalui lendir di kepala dan badan ular, jenis yang mampu hanya jenis besar batang kelapa.

      Kalau masuk ke hutan belantara, akan jumpa ular sebesar ini. Pembalak selalu jumpa... kerana itulah pengalaman itu penting

      Padam
    4. PDP dah jdi budak baik, alhamdulillah... moga terus begini agar silaturrahim muslim kukuh dan bersatu

      Padam
    5. Oh Alhamdulillah Boleh Try nih Petua nih
      Terbaik

      Padam
    6. tok mat, GUS batik xde kuar lg ke? lame dh item tu x kuar..

      Padam
    7. item rare gila tu tuan, bukan senang nak dapat tuan ..... kena tgu lah

      Padam
    8. PDP... kena beli laser ni kat bazar karat, rm 800 lbh rega dia, tapi berbaloi la

      Padam
  5. Info yg sgt berguna tok, nasib baik wa tak kena beb

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ruginya sy dr awl bln 5 smpai skrg masih x dpt brg yg diorder kepala mani gajah mahar di bayar pd tuan edy rm500 smpai skrg tidak dpt lg..katanya dipos oleh pihak tok mgu lps tp sy tgok tracking no xde pun atas nama sy..

      Padam
    2. aik, bila masa pulak, bayar ke dia, tok yg nak kena pos ni tuan... urusan tu dengan dia la.... tu yg tok marah sgt tu

      Padam
    3. ..................................

      Padam
    4. terdapat sedikit salah pham dlm urusan tersebut...itu shj..xde mlbtkn penipuan or menyembunyikan apa2 kepentingan..mhon maaf ats kekilafan sy ini...

      Padam
    5. kpd customer yg tlbt dgn urusniaga dgn sy..sekiranya trdpt sbrg mslh..sila kemukakan di sini..or bleh pm wasap sy..edy 0138341701..kta akn selesaikan mslh tersebut dgn sbaik mgkin...insyaallah..

      Padam
    6. edy... secepat mana drg bayar dulu mcm edy suruh dan mintak, maka tok mintak secepat itu jugak lah edy bayar balik bagi yang berkenaan, sorang je kan pun .

      Linlin dah buat blog baru, moga dia berjaya dengan jalan pilihannya , kita berniaga jujur yang penting, bukan meraih simpati.... kita jual barang, bukan jual cerita, jual nama, jual perasaan... kerana perniagaan adalah bidang profesional dan ia bukan sekadar perniagaan jalanan...ini perniagaan blog . paling penting ialah kejujuran.... akik biasa nak jual sampai 200+++-----500++++...... tu bukan caranya, mahal tang nama, kes belajar sekolah dulu sastera cemerlang nih, tok akaun.. maish x paham juga, kejujuran yang penting, antara batu dan khasiatnya....bukan jual cerita

      Padam
    7. ada lagi blogger kumpulan lain yang nak pencen awal mcm drg x?

      Padam
    8. urusan pembayaran di atas salah paham yang berlaku antra edy lumut dan cik anita(aurora) sudah di selesaiakn spt yg dijnjikan.sy btrima ksih kpd semua customer yg tlibat dgn urusniaga dgn edy lumut selma ini di dlm kumpulan TMGB.sekiranya ada slah dn slap dr edy lmut,sy memhon ampun dn maaf di ats kelshan dn kelemahan sy.sesungguhnya kslhn dan kesilapan itu dtgnya dr kelemahan dri sy sdri dn kesempurnaan itu adlh dr ALLAH swt jua..

      Padam
  7. Sib baik saya tak amek ya tok.Lepas balak saya.trima kaseh tokmat g+.
    Alhamdulillah.shykur.

    BalasPadam
  8. sian yg dh byk memaharkn item,kes naya sungguh. erm dari awai hati dh sangsi rupanya benar kata hati. moga menjadi iktibar.

    BalasPadam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  10. memang patut di lupuskan dr terus menyusahkan org lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. susah nak cakap lagi... ada lagi org mcm ni dalam dunia ni ya, ingatkan bila U dah banyak, org cerdik cerdik berlambak.... namun terlebih cerdik dari hak cerdik2 ni pun lebih berlambak ada

      Padam
  11. Aduss tok... gbmelaka problem...patut harga mcm pelik jer

    BalasPadam
    Balasan
    1. owner gbmelaka rajin melawat makam ye tok..hehehehe

      Padam
    2. wow..tuan damreza nk buka cawangan baru ke...bleh apply dgn tok mat dah tu..hehe

      Padam
    3. maaf la....offer franchise dah off.... serabut la, nama tok yang busuk gak

      Padam
  12. Balasan
    1. tau, dia kata tak pandai buat blog, ckp je la taknak susah susah carik network....

      Risikan tok mengatakan bahawa dia dah ada blog tu masa ia di padamkan lagi dan masa dia cakap x pandai buat blog.

      Kumpulan GB lama dulu pecah sebab hamba Allah ni lah dulu. macam macam hal..dia tatau ke tok bukan jenis makan bodek

      Padam
    2. Terboeekkkkkk
      Stesen radio terbaruuuu ...
      Rasanya Tn panglima tk pernah beli atau merasai item dr GBMelaka ...huhuhu nape yer?? Mcm geliga petir plak
      Kalau Tn ade beli item dr beliau ade masalah atau tk dpt merasai ape khasiat item nyer tkpa jugak ...
      Celik tp buat2 buta...
      Dengar tp buat2 pekak...
      Asalamualaikum ..tkasih
      Mohon maaf dr sy

      Padam
    3. tercari-cari juga blog tu... akhirnya dah terjumpa dah... kena selak tirai sikit... baru nampak... hihihi

      Padam
  13. Maaf mencelah tok,saya rasa blog tu dah lama wujud rasanya saya penah terjumpa blog tu sbelum ni,sbb gaya penulisan yg kat bawah dia tu sama dgn yg penah saya baca penceritaan tentang diri tuan punya blog tk silap tahun lepas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya memang pernah wujud, utk perhatian ramai, org ni dah banyak mewujudkan Havoc dan kekacauan di dalam Kumpulan GB, Bermula dengan menghasut, berpecah kumpulan, salah faham, kemudian di akhir sekali berapa ramai cust kita di curi dan di salah guna peluang yang kita beri.

      Dalam kumpulan ada Blog, belakang kumpulan pun ada blog... dalam franchise kita meminta 10% sahaja dari keuntungan bersih. dan 10% ni pun sampai beribu pun keuntungannya mereka bayar kepada GB.

      Dengan cerita simpati kata kat tok 2 wife baru kena berhenti keje , tak reti buat blog dan sebagainya ... alih alih ada blog di belakang..mcm mana?....

      Ada pelanggan yang ikut, takpa , tok x halang sebab pelanggan bukan boleh di halang, tapi kalau 1 masa dah tahu ia cuma akik akik biasa yang di namakan hebat hebat sahaja, dan harganya juga hebat.... kemudian rasa tertipu, jangan nak mai salahkan Tok pula...

      Org ni cuma meniru penggayaan... kalau dah kata p bertapa, cuba tuan tuan ujinya adakah berani bertapa, atau baru 10 minit dah mcm mcm alasan diberikan.... termasuklah di baling biji getah , walhal memang dok bawah pokok getah yang besar.

      Menjual cerita, meraih simpati... lebih baik anda bagi sedekah sahaja kepadanya dari anda beli barang kemudian anda sedar di tipu, bila nak marah, kena pujuk ayat sedih sobb sekkk sobbb sekkk, anda pun terlentok juga.

      Tok kalau yang dah lama kawan, kenal ...Tok lembut, namun tegas dan staright... x suka, tok akan cakap direct x suka.... suka hati korang suka atau tak suka cara tok, tapi ini lah cara menjadi manusia , bukan menjadi hipokrit.... kita hidup sementara sahaja atas dunia ini, maka jadilah manusia sebenarnya

      Padam
    2. Sindiran Org Perlis : Kekadang org solat ni bhkan boleh kira, tahiyat akhir ada 2 telunjuk, telunjuk kiri dan kanan....

      kunci syurga nak, kunci neraka pun nak

      Padam
  14. Manusia oh manusia. Janganlah jadi tamak haloba. Rugi rugi.

    BalasPadam
  15. Manusia oh manusia. Janganlah jadi tamak haloba. Rugi rugi.

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN