Khamis, 3 April 2014

NEW LIGHT NEW LIFE



















Assalamualaikum wbt dan salam bahagia buat semua

Terima kaseh buat yang hadir di majlis pernikahan TMGB ini. Insyallah majlis akan diadakan pada :

29.5.2014 ( Terengganu )
7.6.2014 ( Perlis )

Tok Menjemput kesemua Pelanggan dan para sahabat untuk sama sama hadir di kawasan yg berdekatan dengan anda untuk sama sama memeriahkan majlis persandingan ini.

Sempena Sinar baharu ini, Tok mengharapkan kehidupan yang lebih intim terhadap Allah Swt dan sebagai ibadah kepada Allah swt serta Buktinya Sebagai seorang muslim, Walau terpaksa berhadapan dengan pelbagai Tohmahan dari sahabat dan murid yang tidak memahami dan mengetahui Akan cerita sebenar, Namun Tok tetap tersenyum kerana Tok yakin di suatu masa mereka akan menyedarinya juga.... Siapa guru mereka, siapa sahabat mereka..... adakah Tok atau........ 

Sebagai Muslim sejati..perkahwinan bukanlah satu kesalahan, bahkan ianya adalah 1 suruhan Allah swt, bagi yang tidak memahaminya... Tok nasihatkan... carilah guru agama dan belajar agama dulu barulah belajar ilmu mistik... Jika tidak, sesat akidah dan sesat hati,, buruk padahnya di akhirat kelak.

Insyallah

72 ulasan:

  1. Tahniahh tok............. inshaaAllah.. pokcik doakan yg terbaik untuk tok dan isteri.. amin...

    BalasPadam
  2. Tahniah Tok..semoga berbahagia ke shingga akhir hayat.

    BalasPadam
  3. Tahniah tok,moga berbahagia ke akhir hayat tok, bab jodoh pertemuan dah di tentukan olehNya tok, moga di murahkan rezeki Tok mat sekeluarga jgn lupa doakan saya sama ya Tok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga berkah,, insyallah cheknik... sama sama lah kita berdoa bersama

      Padam
  4. Tahniah tok..smoga bkekaln hge akhir hyt..

    BalasPadam
  5. Tahniah tok dn isteri, smoga Allah melindugi, merahmati, mberi rezeki tok skelurga. Amin Ya Rabbal Alamin

    BalasPadam
  6. Bg yg x fhm2 tu tok, biarkn la mereka. Bukan senang dn bukn mudah nk bg fham d tambh lg bg yg x mahu fhm. Sy mdoakn tok skelrga.

    BalasPadam
  7. Alhamdu lillah tok. Bagaikn pinang dibelah 2. Bab paham x paham ni tok... Bak kata org utara.. Lsntak ke depa la... Kita ni /// dari Allah dengan Allah kerna Allah... Apa... Ada lg ke "kita" ni??? Hehehe... Sori tok... Merapu pagi2 nih.... Nak kene p tidok balek ni.... Apapon tahniah naaa.... A new light of life... A new set of challenges... Semoga Allah merahmati segalanye... Amin...yaa rabbal 'aalamiinn..

    BalasPadam
  8. life is circle tok... kita tak mampu nak bahgiakan semua org, tima kaseh atas jeputang walimatulurus..

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah...Insyallah...molek dh ni tok...
    Org rumah sibuk nk tgk wajah org baru...
    dh boleh tunjuk kt dia lps ni...
    semoga di limpahi dengan Barakah dan Rahmat Nya...Amin

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah tahniah tok.semoga berkekalan hingga ke akhir hayat..:-)
    Tok majlis kat tganu kat mana ya?

    BalasPadam
  11. alhamdulillah..semoga berkekalan hingga ke syurga..amin...tp npe upload gmbr personal cek tu..segan weh...hahahaha

    BalasPadam
  12. tahniah...kena buat orgon pnggil ujan jer...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr Fitri PA tok dah buat kan dah, 1 set lengkap... letak kat opis ni,.alhamdulillah redupp jeeee hahaha

      Padam
  13. alhamdulillah syukur ... wahhhhh meriah tu ... semoga kemeriahan keceriaan keserasian kebahagiaan kekal hingga ke jannah aminnn ... senyum selalu yer tok he he he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehhe... insyallah.. lagu ni ja la,, senyum je... moga doa tuan makbol insyallah

      Padam
  14. anak teruna cantik noooooo.....selamat pengatin Baru tok

    BalasPadam
  15. tahniah tok.. selamat pengantin baru..... kita pun nk ikot tok ekk..

    BalasPadam
  16. Bagai Pinang Dibelah Dua & Bak Merpati Dua Sejoli....! Terbaik lah My Sifu.... Peeeewwwwiiiitt...! Selamat Pengantin Baru Buat Tok n Wife semoga kekal bahagia hingga ke anak cucu..... Sory tok coz x dpt hadir sama.. Tok... t.shirt hitam yg diaorang pakai ada lgi x, klau da nk satu.....hahaha.. mcm cantik je baju tu...

    BalasPadam
  17. tahniah tok mat. sama cantik sama padan, semoga dipanjangkan jodoh di murah kan rezeki.Amin....

    BalasPadam
  18. Tahnia TMGB semoga berbahgia disamping isteri tersayang.

    BalasPadam
  19. Alahai!!!....comeinye... Tok ngan isteri....sya doakn smoga brkekaln hingga k akhir hayat.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyallah.. moga makbol ... tak larat dah bedepan dengan tak setia dan tak patuh ni.. harap ini yang terbaik dalam perkenalan 3 tahun ni

      Padam
    2. Assalamualaikum saudara2 Islamku,
      Sy nk perbetulkan kenyataan yg tk benar disini. Kehilangan@menarik diri sy dan juga bekas murid2 GB bukan disebabkan perkahwinan atau penceraian Tok dgn Pn Alisya so pada sesiapa berkenaan Jgn pandai2 buat spekulasi sbb fitnah namanya tu..hanya ALLAH SWT mengetahuinya...ALLAH SWT MAHA MENGETAHUI. So jgn jadikan sesiapa sbg kambing hitam sbb kenapa ramai bekas2 murid GB tarik diri dr GB DAN Jgn pandai2 buat spekulasi.!!! INGAT !! Fitnah tu.

      Padam
    3. Bukan terasa tapi nasihatkan..
      Sbb mengapa sy Dan bekas3 murid keluar GB ade sebabnya ..hanya ALLAH SWT lebih mengetahuinya. Kalau ANDA sbg GURU la..tidak akan buat segala tohmahan n fitnah mengapa mrk keluar GB. Jgn buat fitnah sesuka hati. Exmurid je tau ape yg berlaku.

      Padam
    4. Assalammualaikum tuan IR saya rasa kita sebagai umat islam saling belajar dan membetulkan sesama sendiri. Dan dalam hal ini jika ada yang terbuku di hati baik kita jumpa depan-depan dan menyelesaikan masalah bukannya simpan di dalam hati dan akhirnya jadi perpecahan dan putus persaudaraan sesama islam. setiap masalah ada jalan penyelesaiannya dan bukan dengan cara memboikot atau memberikan comment negatif sebagai jalan penyelesaian. Saya bukan nak menangkan sesiapa tu sy sendiri telah menggunakan dan mendalami ilmu dan yg diberikan oleh tok dan guru-guru tok sebelum ini dan hasilnya alhamdulilah.

      Padam
    5. Maaf sy perbetulkan kenyataan tu, bukan taksub ilmu atau Tarik2 ni atau ritual atau wanita sekalipun. Hanya ALLAH SWT mengetahuinya . Jgn buat spekulasi..sy tkda pun member dimelaka pakai spek.. ANDA SCAN ke..?

      Padam
    6. Saya juga telah melihat sendiri bersama ramai lagi rakan-rakan yang lain cara pengobatan dan tarikan yang di jalankan , malah saya dan juga rakan-rakan sendiri telah turut sama dalam pertapaan tok dan allah punya kuasa dan bimbingan yang tok berikan masa tu , telah memperlihatkan cara yg khusus dalam mendapatkan khazanah alam gaib. PERKARA PENTING DALAM PENARIKAN ATAU AMALAN ADALAH SENAT GURU JANGAN SAMPAI PUTUS. jika dalam hati ada terdetik perkara-perkara lain segala yang di uruskan pada malam tersebut pasti tidak menjadi.

      Padam
    7. Setelah tuan dan exmurid tok keluar dari perguruan , kami yang tinggal telah belajar pelbagai perkara seperti senat,ajaran agama,ilmu alam gaib ,shahada dan pelbagai lagi semua ini kami belajar untuk mengetahui perkara-perkara tersebut dan lebih mendalam lagi. Ilmu allah ni luas tuan kita adalah mahluk yg kerdil yang sering melakukan kesilapan. cara yang afdal adalah duduk bersama dan berbincang untuk selesaikan masalah, saya rasa perjumpaan bersemuka adalah jalan penyelesaian terbaik untuk semua pihak.

      Padam
    8. Sang Megat Alam @ Norazlin Bin Ramli !!!!
      Adakah ini semua permainan kata2 mu hanya untuk kepentingan diri sendiri ?
      Adakah kamu lupa segala kata2 n tohmahan kamu terhadap gurumu sendiri iaitu Tok TMGB jual batu2 dr supplier dan juga ambik dari sungai?
      Adakah kamu lupa apa yg kamu katakan yg Tok TMGB mengajar ilmu yg tk lengkap Dan hanya copy paste dr google?
      Tk sangka sy setelah kamu mengutuk Tok TMGB bermacam2 Dan sekarang kamu tatang Tok macam menatang minyak yg penuh.. Kamu juga bagi tau saya yg Tok tk pandai buat tarikan batu Dan bukan guru yg sebenar..kamu lupa segala yg kamu cerita pd sy..skrg pula mengajar sy huhuhu
      ALLAH MAHA MENGETAHUINYA ..
      Jgn ambik kesempatan ke atas kebaikan org ..sy memang suka berkawan n tk mudah putuskan silaturrahim tp resa sy memang benar apa terdetik terhadap diri kamu Sang Megat Alam. Nasihat sy jgn pandang org sebelah mata bro...Dan Jgn ingat air yg tenang tk Akan bergelora..ALLAH MAHA ADIL...teruskan la sendiwara mu wahai Sang Megat Alam. Tkasih la yer bro...

      Padam
    9. Sebagai org baru yg x tahu pucuk pangkal, sy hanya mampu mlihat tanpa dpt mbuat pnilaian. Tapi sy amat bharap pkara ini dpt diselesaikan dengan cara yang elok.

      Padam
    10. assalammualaikum tuan ir , saya nak jernihkan keadaan sekarang sekiranya tuan dah berkata begitu dan menyalahkan 100% baik saya terima dengan reda, saya norazlin bin ramli di sini saya memohon maaf dengan hati yang terbuka dan iklas kepada Tok Mat GB dan semua ahli-ahli dan abang-abang, kakak-kakak dan adik-adik seperguruan diatas semua kesilapan yang berlaku semasa saya di peringkat permulaan pembalajaran menuntut ilmu bersama Tok Mat GB. TETAPI setelah saya sendiri di bawa oleh Tok Mat GB berjumpa dengan Guru-gurunya yang terdahulu tangappan saya terhadap tok mat gb telah berubah 100%. ini kerana setelah saya berjumpa dengan guru-guru tok mat gb yang tedahulu saya di beri penerangan yang amat jelas dan terperinci didalam mengenali ilmu Allah yang sangat luas.Disini saya ingin memohon maaf dari hujung rambut sehingga kaki ke[ada semua, Ilmu allah yang tok mat gb berikan adalah benar kerana saya sendiri telah berjaya membuktikan bahawasanya keraguan saya selama ini tidak benar.dan dengan izin allah juga setiap ilmu yang tok mat gb berikan kepada saya dan saya amalkan membuahkan hasil.

      Padam
    11. saya akui saya adalah insan yang kerdil di dunia ini.dan dengan izin allah saya di beri kesempatan ini untuk berubah memohon maaf kpada semua. jutaan terima kasih kepada tuan ir kerana menyediakan saya tempat dan permulaan yang baik untuk saya memohon maaf kepada guru saya, Guru segala pesananmu , senatmu, amalanmu dan zikirullahmu yang di ajarkan kepada saya telah berjaya membuahkan hasil , jika dahulu saya adalah pohon yang tumbuh tidak berbuah tetapi sekarang berkat kesabaran mu melayani dan membantu diriku dalam membentukku ke jalan yang benar telah berjaya.terima kasih guruku TOK MAT GB . Segala kesilapan saya yang dahulu sangat-sangat saya bermohon sekali lagi untuk guru dan semua rakan seperjuangan memaafkan saya insan yang kerdil ini.

      Padam
  20. Tahniah tok , semoga perkahwinan kali ini membawa keberkatan yang tiada penghujungnya dalam kehidupan tok dan semua anak murid dalam perguruan ini. Alhamdulilah sekali allah memberikan tok kelebihan dalam perjalanan hidup ini..amin

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum. Semuak sy mengikuti blok ni dah lama. Apa yg sy lihat semua murid tak dengar cakap cik tok. Sy bukan murid pun rasa geram ilmu belum tahu betul dah tuduh tak betul. Seolah2 dah ludah menjilat semula bah. Malulah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam..kalau tatau apa2 elok baca je.. baca and tau kejadian sebenar adalah dua perkara berbeza.. jgn di keruhkan lg keadaan yg dah keruh..

      Padam
    2. Alaaa bro ..Budak kecik je ni..bukan kena baca saja kena mengeja huruf satu persatu ..kena kaji pastu hayati baru faham bacaan n maksudnye.. Bukan org luar ni bro..saja pakai ID lain.. Kalau ilmu Budak ni tinggi mana mungkin buat ulasan camni..wakakakaaka memang da keruh pun bro..

      Padam
    3. Susah manusia yang bermuka-muka ni... senang je nak minta maaf. bercakap biar pakai akal bukan pakai otak je besar..

      Padam
  22. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  23. Assalamualaikum bah... .gini yak. Kamik x tahu perselisihan kamu semua. Kalau guru itu tak melanggar rukun islam dan iman. Kitak ikut saja. Lainlah kalau dia x solat dan anggap solat bawak musibah. Itu lah manusia laknatullah. Sedangkan nabi solat sehingga pecah kulit kakinya. Inikan kita umatnya. Mustahil tuan ir tak pernah solat berjemah dengan cik tok guru. Inilah penilaian sy setelah melihat blog dan youtube cik tok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam..sy tau kamu bukan org swrk..
      Dan sy tau ape niat kamu buat ulasan disini ..
      Adakah kamu ikhlas ? Hehehe
      Tidak kan..
      ADe sebab kan
      Tidak mengapa la sy faham.
      Manusia ni bersifat baru..

      Padam
  24. Asalamualaikum sekali lagi. Mana ik ir .Tok jangan risau. Ade kek guru di mainkan yek. Kesempatan ini. Sayak ucap selamat pengantin baru. Wajah keduanya seiras sekali. Tak tahulah Kalau sayak jumpa iras yg lain Tapi tak serupa pada 2 @ 3tahun akan datang nanti.wallahua'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam..lagi sekali sy katakan resa dr ati sy, sy tau siapa diri kamu. Sudah2 Jgn bagi tersirat. Sy tau ape terbuku dlm ati kamu..lagi sekali sy katakan ulasan kamu ni membuktikan kamu bukan org srwk . Mcm indon pun Ada ..

      Padam
  25. Cik tok mana murid yg lain. Sayak sudah kehabisan idea ni. 8000 yg lain mana? Ir budak hingusan ini pun tak ter jawap ke. Mana sang megat alam bantulah tok. Jangan pandai putar alam saja. Mana ayat2 kemutan mu. Mana murid cik tok bangun bantuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah mcm org asli da ko ni wakakakaka

      Padam
    2. ni mamat tg rambutan mana pulak dok wat komen ta tentu arah tatau hal prob ni. sah batak ni mai dok komen kat sini nie...

      Padam
    3. ni la bila org luar perguruan nak masuk campor urusan perguruan, ni bukan masalah apa pun , ir, ezad dan lain lain semuanya takda prob apa pun dgn tok... ni masalah org baru lawan cakap abg abg seperguruan je la... ngok ngek sungguh la haziq ni...uish...tatau apa aap so jangan ikut campor

      Padam
    4. Wakakakaa org asli tu.. nak ckp swak tp tak reti..

      Padam
    5. Auk, mayaow, sik mauk, .... huhu...tu baru bahasa sarawak, tu je la yg tok ingat pun hahaha

      Padam
    6. Auk auk auukkk...Hehehe... Semoga tatkala biduk berlalu, kiambang2 kan kembali bertaut... InsyaAllah

      Padam
    7. macam B*** orang sarawak tak cakap macam tu lah. memang sah la ko ni..

      Padam
  26. Tahniah Tok... sebab dapat JMJ... :-) dulu sye cuba tackle ni... tp x dpt... :-(

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN