Isnin, 7 April 2014

KEM MISTIK TOK MAT GB


KEM MISTIK SIRI 1 /1/2014

PRAKATA Kem mistik adalah salah satu dari produk yang terbaik penghasilan dari Tok Mat GB.Didalam kem ini peserta didedahkan dengan pemahaman alam mistik,pemahaman sanad dan mandat,pemahaman tentang unsur-unsur mistik dan muhasabah diri .Peserta akan dapat meningkatkan pengetahuan dibidang ini dan menjalani hidup selepas ini dengan bermakna kerana memahami tentang kehidupan .Selepas selesai sesuatu kem ,peserta akan mempunyai jati diri,keyakinan diri dan ukhwah sesama peserta .



PERLAKSANAAN Kem ini akan dijalankan mengikut tarikh dan tempat yang telah dicadangkan.Ianya adalah terbuka pada semua ahli baru dan ahli yang ingin mengikuti Kem Mistik.Kem Mistik ini terbahagi kepada 3 bahagian,bahagian pertama adalah kem siri 1 dimana adalah kem pengenalan dan asas didalam bidang mistik ini.Manakala kem siri 2 adalah lanjutan daripada kem asas mistik 1.Manakala Kem 3 adalah Kem Bonus Tahunan bagi lanjutan.



Di kem asas siri 1 ini perserta akan didedahkan dengan pemahaman ,konsep dan perlambangan didalam dunia mistik,terdapat sessi soaljawab dimana Tok Mat akan menjawab soalan-soalan dari peserta yang ingin memahami dan mengesahkan mengenai dunia mistik .Peserta akan mempelajari beberapa teknik yang boleh digunakankan didalam kehidupan seharian peserta selepas habis dari kem siri 1.Peserta juga akan didedahkan dengan suasana mistik yang sebenar dan tahapnya akan disesuaikan mengikut kemampuan peserta.



Pada akhir kem mistik Siri 1 ini objektif utamanya peserta akan dapat satu perspektif yang berbeza menganai dunia mistik ini dan pemahaman yang sebenar dengan pengalaman yang akan dilalui nanti.Sekaligus akan menjadi satu pengalaman yang boleh digunakan dalam kehidupan dimasa hadapan.



Kem mistik siri 2 pula adalah lanjutan dari kem mistik siri 1 ,apa yang dipelajari di kem siri 1 selepas pulang dari kem siri 1 ,peserta telah menghadapi situasi sebenar didalam kehidupan.Dan di kem mistik siri 2 ini adalah lebih menarik lagi kerana banyak sessi praktikal berdasarkan situasi sebenar.Semua teknik akan didedahkan dan peserta boleh aplikasikan sendiri.Bagi peserta yang ingin membuat pengisian juga pihak pengurusan kem mistik membuat berbagai pengisian dan ianya boleh dibuat semasa kem mistik siri 2.



Mengikut pengalaman peserta yang telah mengikuti kem mistik ini,kebanyakan dari mereka lebih memahami mengenai bidang keilmuan mistik ini dan ianya boleh dilanjutkan pembelajaran mengenai ilmu mistik didalam kem bonus tahunan ,dimana kem bonus tahunan ini adalah lebih mencabar bagi mereka yang sedia menghadapi cabaran.
Bagi peserta yang berminat untuk mendalami lagi didalam bidang mistik ini,pengisian sanad akan dilakukan oleh Tok Mat .Peserta akan diberi penerangan secara khusus terlebih dahulu mengenai sanad dan mandat .Dengan adanya sanad dari Guru ,peserta akan lebih teratur dan dapat mengamalkan ilmu yang di berikan oleh guru dengan lebih kemas dan betul.

Juga di Kem Mistik ini peserta akan dapat merasai ikatan persaudaraan sesama peserta didalam kem.Mengikut rekod sebelum ini persaudaraan didalam kem mistik ini amatlah kukuh dan dapat membantu peserta dalam kehidupan mereka seharian.



TARIKH02 hingga 04 May 2014 bersamaan 02 Rejab hingga 04 Rejab



TEMPATHutan Lipur Gunung Datuk,Rembau Negeri Sembilan
GPS koordinat : 2.543979,102.169179



YURANRM 350.00 seorang .
Setiap peserta akan mendapat item dibawah

Tshirt GBKad Keahlian Persatuan/Kad Diskaun
Sijil Kem Mistik 1
Rakaman Video Kem dan Gambar didalam CD
Keperluan makan minum dan penempatan.



PENGISIAN PROGRAM· Soal jawab
· Pernafasan Maut Peringkat 1
· Teknik Terawangan
· Penarikan Rezeki Zikrullah
· Muhasabah diri awal
· Energy dan Aura
· Sessi Rahsia bersama Tok Mat
· Asas perubatan
· Muhasabah Diri Ekstrim.



JADUAL PROGRAMJadual Program akan diemail terus kepada peserta yang sudah mendaftar.
Program akan bermula pada jam 4 petang 2hb Mei dan tamat 1.00 tengahari 04 Mei 2014.



PERALATAN· Pakaian yang sesuai untuk 3 hari 2 malam(pakaian silat atau tracksuit)
· Lampu suluh
· Buku nota
· Peralatan kebersihan diri.
· Lain-lain yang sesuai untuk peserta.



PEMBAYARANBayaran boleh dibuat atas nama
MUNSHEE BIN MOHD MOKHTAR
MAYBANK - 114543025414
Selepas pembayaran dibuat sila wassap atau sms pada no 0162250965.
Nama Penuh dan no KP- Untuk Sijil dan Kad Ahli
Saiz baju.



TARIKH TUTUP
27 April 2014.

11 ulasan:

  1. Terbaik la.. yg ditunggu sudah tiba

    BalasPadam
  2. Salam semua.. Meeooow.. :p Lama x jenguk Blog TMGB.. Maafkan anak murid mu ni ye Tok? Meeoow? Alhamdulillah.. Ptg td Leo & Amar melawat Tok di opis baru Tok di Jelebu N9.. Lama dok borak2 dgn Tok setelah sekian lama.. Maaf ats kesibukan Leo selama kini.. But, right now.. Insyaallah, Leo akan selalu2 jenguk blog TMGB..

    Macam2 hal yg Tok cerita pada Leo & Amar td setelah sekian lama senior2 GB mendiamkan diri sebab sibuk dgn urusan masing2. (kita org laa tuu.. Meeoooow :p).. Sabar jelah ye Tok? Insyaallah.. Di Kem Mistik yg bakal berlangsung nnti, Leo & Amar akan hadir selaku juruletih.. (Ek? Silap2!) JURULATIH.. Meeoowhawhawhaw.. :p

    Tok, harap Tok suka dgn kedatangan kami ke opis Tok td. (Suka suki kami dtg terjah menjenguk Tok td.. Maaf ye Tok?) Meeeoow.. :) Anyaway.. Harap Tok suka terima hadiah ULTIMATE RARE dari Leo td, walaupn Leo kelam kabut tercari2 dlm beg Leo td.. (Beg Doreamon, biasa laa kan Tok?.. Meeoowhawhawhaw :)

    Leo's last words.. Dont mess with TMGB.. Meeooow.. :p Harap newbies & camp repeaters leh datang join ramai2.. So to all senior & pioneers.. Come my brothers.. Lets RE-GROUP again.. Meeoooow.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah dh lma x nampk tn leo kat blog. Dh ubh nama ya, naik pagkat hehe

      Padam
    2. Meeoowhawhawhaw :p (Baru tau tittle daa..)

      Padam
    3. Terima kaseh kerana sudi menjenguk Tok di sini leo, trimaz juga kepada saudara Amar... tu murid kesayangan tu haha... nanti datang datang lah lagi... insyallah, bawak hadiah banyak lagi hahahahah...( gurau je )

      Padam
  3. Salam Tok.. Maaf lmbt reply threads kat blog Tok ni.. Meeoowhawhaw.. :) Ok Tok.. Insyaallah Tok.. X jd masalah.. :) Baru sampai rmh pkul 7.15 td.. Harini jd guide hantar budak2 sekolah menengah dari Pahang, daki Gunung Angsi.. Balik ptg td hujan lebat dgn guruh & kilat.. Ni baru berhenti hujan.. Trus bukak blog GB.. :)

    Azmi Wahab : Wslm Tn.. Alhamdulillah.. Sihat hendaknya.. Tn apa khabar?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdullillah...sihat Tn Leo...bukan p trtntnye2 jge...kmana mnghilangnye...org2 lama GB nie....

      Padam
  4. Meeoowhawhaw :p.. Sibuk dgn urusan kerja & belajar Tn.. Tenkiu2.. Ngeee.. :) Tn x join Kem Mistik yg bakal berlansung kat Gunung. Datuk nnti? Insyaallah, Leo hadir nnti di kem..

    BalasPadam
  5. Maaf lmbt balas...Mnkin tklh Tn Leo...insyaallah,lau ade rezki...d izin tuhan..nk tungu kem mistik pahang....
    Saya doakn smoga kem mistik kat Gunung Datuk,brjalan dgn lancar...dri awal hingga akhirnye...

    BalasPadam
  6. Dah dekat dgn tempat saya, memang nk join sgt, jadual catering pax bulan 5,,,,,tengok lh mcm mn nk curi time klu dpt rezki lh join dengn member2 baru, pengalaman baru...

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN