Ahad, 8 Disember 2013

PERINGATAN KEM BONUS 13.12.2013

Assalamualaikum wbt dan salam bahagia


Diingatkan kepada semua bakal peserta KEM BONUS AMBILAN 1 untuk mempersiapkan diri mereka bagi menempuhi Kem Pertapaan yang akan di jalankan 5 hari lagi.

Semua peserta Kem Kem yang pernah di jalankan tidak kira Kem Siri 1 atau siri 2 Atau Belajar secara Peribadi di rumah Tok adalah di galakkan menyertai kem Ini.

Segala persiapan dari pihak Kami sudah di jalankan dengan sempurna hanya menunggu ketibaa peserta.

Rancangan Lokasi Perjumpaan di alihkan ke rumah Tok Mat GB secara terus Dan bukan di Gunung Berlumut.

Di ulangi , Lokasi PERJUMPAAN DI ALIHKAN KE RUMAH TOK MAT GB bukan di Gunung Berlumut.

Ini berikutan banyak pengunjung berkhemah di kawasan Gunung Berlumut ketika Cuti Persekolahan. 

Kawasan Pertapaan Yang Sudah ditetapkan ialah :

a) Gunung Panti
b) Tasik Linggiu
c) Makam 7 Sungai Sayong

Semasa Pertapaan , Peserta dilarang keras melakukan aktiviti Memuja Jin, Memuja Semangat Atau Bertapa Bagi tujuan yang sia sia yang tidak Kita Ajarkan selama Di dalam Kem dan sememangnya bukan Dari Fahaman aliran Perguruan Kita.

Kedudukan Peserta Mengikut Perancangan 3 Guru Tua dan Bukan dari Tok , Mereka menilai mengikut :

- Kemampuan peserta


PESERTA DARI SABAH YANG DIPINDAHKAN MELALUI KEM SIRI 1 LEPAS

 Mengikut Jadual Sepatutnya Kem Sabah Menganjurkan Kem Siri 1 dan Kem Khas Dengan Bayaran Sebanyak RM 500 , Namun Pihak pengurusan tidak dapat ke sana kerana ketika itu berada di Kuala Lumpur Selepas Bangkok

Tok Mat GB Menawarkan kepada peserta Kem Ini untuk menggunakan Yuran 500 Mereka Untuk membeli tiket Kapal Terbang 2 hala untuk Ke Johor , Namun Kos Khemah dan Kos Kem Bonus ini tetap di kenakan Bagi Pengatur caraan Program dan Kos Kenderaan Kami. Peserta ini akan di hantar ke sebuah kawasan sebagai 1 kumpulan baru dan akan di latih seperti biasa Selayaknya Kem siri 1 dan Kem Khas. 


PESERTA DARI SELURUH MALAYSIA 

Mereka tidak akan di letakkan mengikut Kumpulan Kem masing masing demi menggelakkan isu " perkauman ", Tok menegaskan di sini setelah apa yang Tok lihat depan mata Group Selangor dengan Group mereka, Group sabah dengan Group mereka, Groub N9 Dengan Group mereka, Sekecil kecil perkara ini yang membimbangkan Tok di sini , Di sini sahaja Kita sudah melanggar Sumpah Baiah kita sebagai berSAUDARA tidak kira dari mana pun asalkan mereka dari perguruan kita. Seharusnya kita perlu berbangga memperolehi adik adik, kakak dan abang abang seguru dan mereka melayan kita selayaknya saudara Kandung .

Oleh itu Perkara sedemikian tidak sewajarnya berlaku di dalam Perguruan kita, Ingatlah " Muafakat Membawa Berkat " , Serumpun lidi susah untuk dipatahkan berbanding sebatang lidi ". Jangan sampai kelak di satu masa kita berasa rugi dengan apa yang di anugerahkan Allah kepada Kita kerana Persaudaraan Juga adalah 1 anugerah yang tidak ternilai Allah berikan, Sementara Permusuhan pula ialah Jalan persengketaan.

Jangan Mementingkan diri sendiri mencari pengaruh diri dan menyalahkan guru kerana ingatlah setiap pertemuan ada penyebabnya yang di aturkan melalui silaturrahim 1 GURU , Allah sukakan Silaturrahim, maka jika kamu Memutuskan silaturrahim insyallah kamu akan beroleh Balasannya kerana kamu telah memutuskan silaturrahim yang Allah sukai, Nescaya di hari akhirat kelak Kamu akan di humbankan ke Neraka Jahannam.

Beringatlah.

20 ulasan:

  1. Balasan
    1. Tak sabar ler tu.... Kalau saya pergi, jgn bahan plak yer. Maklumlah, newbie.. Rasa rendah diri plak...

      Padam
  2. Sebak plak baca. Sob sob sob... Terbaekkklah, tok..........

    BalasPadam
  3. SALAM TOK,BOLEH BERIKAN ALAMAT RUMAHNYA.PERLU SAMPAI UMAH TOK JAM BRAPA?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perlu sampai sebelum jam 3 pm di rumah tok :

      No 1 jalan bentara 3,
      Bandar Tenggara,
      Kulai
      Johor

      Padam
  4. dh mla kecut perut ni..bdn dh x keruan..mggigil...apa tgu lgi..lariiiiiiii......

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun sama dah mula kecut perut ni haha... dah la dulu kem banyak yang kurang XD

      Padam
    2. dah la malam esok nak terbang ke JB dah... tak tido la malam ni, lutut dah terketar hehe

      Padam
  5. Salam tok mat. Group kami dari sarawak akan sampai dekat airport JB dalam pukul 11 malam. nanti nak call number siapa kalau dah sampai ya?

    BalasPadam
  6. Assalammualaikum tok mat ... saya baru baca blog tok mat nie ... menarik sangat sangat ... cuma nak tanya pasal kem tu ... kem yang tok mat buat nie untuk apa yer ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. saudara baru. silakan search kem kat dalam blog ni dan baca semua entri yang ada tulis kem. tuan akan terbelajar tanpa perlu dibimbing. kalau payah, call tok mat terus. kalau dia senang dia akan terangkan tapi dia busy orangnya :)

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN