Selasa, 14 Mei 2013

PERKONGSIAN MOTIVASI



Atau



Ramai orang bertanya Imu pelaris apa Tok pakai untuk Jualan Tok di Blog ?

Cukup ramai yang bertanya malahan ada juga yang menfitnah batu jualan kami ada letak minyak Dagu dan maca macam lagi, 1 saja Tok jawab... semua item kami sampai ke tangan pelanggan dalam keadaan tidak BERMINYAK dan tidak berbau busuk, minyak dagu baunya busuk bukan wangi.

Malahan ramai juga yang tidak segan silu cuba mencuri Hasil penat Lelah Tok & Alisya mewujudkan Network di serata rangkaian dan forum di mana kami mengiklankan Web kami di dalam Blog, Mempromosikannya di dalam Forum bukan semudah yang di sangka, apabila kita mewujudkan 1 thread baru kita perlu bertahan dan bersabar menjawab persoalan dan malahan tohmahan individu yang ok anggap sebaga dugaa dan cabaran sahaja. 

Alhamdulillah  :

TANPA MENCURI NETWORK ORANG LAIN

TANPA MENCURI PELANGGAN BLOG LAIN DENGAN MENULIS IKLAN BLOG SENDIRI DI BLOG ORANG LAIN

Alhamdulillah dengan hanya :

PROMOSI KAN DI FORUM FORUM BESAR MALAYSIA

MENGADAKAN LEBIH BANYAK RANGKAIAN DENGAN MEWUJUDKAN BLOG BLOG PROMOSI

BERSENGKANG MATA 20 JAM SEHARI

SABAR 

DAN BERDOA KEPADA ALLAH




Blog Promo Tok cukup banyak sekali , antara yang baru Di cipta ialah :



http://www.pet-files.com/pocket12cry/blog/19789


http://mary24fifth.soup.io/post/312915106/Healing-stones-and-gems



http://vbc6.com/index.php?p=blogs/viewstory/54311



http://duranbook.com/index.php?p=blogs/viewstory/391270



http://www.nexopia.com/users/select16dinner/blog/1-healing-stones-and-gems



http://ww.vbc6.com/index.php?p=blogs/viewstory/99232

http://social.fbeach.com//index.php?p=blogs/viewstory/1091069

http://ghost40ounce.newsvine.com/_news/2013/05/13/18227273-healing-stones-and-g



Bukan pakai pelaris ke, upah Raja Jin ke..... itu semua timbul dari pemikiran sempit bangsa kita, yang paling penting sebenarnya ialah :

USAHA , USAHA DAN USAHA


Biar Apa orang nak kata dan cakap... itu hak mereka...insyallah jika jalan kita lurus, sedikit dari tohmahan mereka pun tidak akan berjaya menggentarkan kita.



Sekarang ramai Tok lihat, orang suka mencuri network orang lain, masuk blog orang lain dan iklankan Blog mereka sedangkan mereka lupa apabila mereka berbuat demikian , sebenarnya mereka sedang menunjukkan kelemahan diri dan blog mereka sendiri, dan mereka adalah dari golongan yang MALAS berusaha lebih, asal dapat mencuri NETWORK orang lain..... 

Seronok jika berusaha sendiri, apabila gagal atau berjaya...kita tetap berasa puas dengan apa yang sudah kita jalankan... insyallah.

Ada yang datang berpura pura baik dan akhirnya menjadi musuh... rupanya sanggup " jadi baik " itu ada maknanya, sudah dirancang awal awal di dalam kepala.... sebenarnya inginkan pengaruh dan kuasa , sekaligus wang...  Yang mana Tak boleh fikir maka akan mengakui kelebihan mereka. Jenis ini selalunya tak lama, kerana mereka meniru yang sudah Establish dan bukan sekadar berniaga malahan ada berpengetahuan luas di dalam ilmu perniagaan mereka.



Bukan mencuri Perniagaan Orang lain

Setiap manusia ada jalan rezeki masing masing, bukan semua sama, jika di dalam perniagaan pula banyak cabangnya , nak berniaga apa dan apa.... semua berdasarkan kelebihan dan ilmu pengetahuan masing masing, bukan ilmu Cedok sana sini... Ingat... Apa bila kita sudah menjadi manusia apatah yang berpendidikan dan bersekolah, adalah lebih nikmat berdiri di kaki sendiri dan bukan berharap bantuan orang lain. Barulah apa yang kita usahakan akan beroleh kejayaan, latih diri untuk sabar dan latih diri juga untuk cekal. Bidang perniagaan bukan semudah kerja dan hujung bulan jolok dinding..... Anda malas, anda tak betul... anda akan menemui jalan buntu di akhirnya , dan pada tika itu anda akan sedar bahawa anda sudah lama mensia siakan usia anda yang makin lama makin menuju Sakaratul maut.

Apa yang sudah anda lakukan di dalam hidup anda?

Adakah anda puas dengan hidup anda ?

Apakah yang anda cari di dalam dunia ini ?

BUKAN 

kekayaan

BUKAN 

Kemasyuran dan Pengaruh




Tanya lah diri anda, sebenarnya anda mahu dan ingin menjadi manusia bermaruah, manusia yang menghargai masa dan hayat selama di dunia ini. 

Paling penting ialah 

KETENANGAN

Usah iri hati melihat kejayaan orang lain, kerana 1 masa akan sampai juga masa tersebut buat anda, terpulang samada menerimanya atau menolaknya. Ia datang dalam perlbagai cara dan bentuk.

Asalkan yang utama, Hormat Manusia lain , Hormat Usaha manusia lain dan Paling penting BELAJAR HORMAT DAN MENCARI KEHORMATAN DIRI, Sebagai manusia selayaknya... Bukan sebagai Makhluk yang tiada berakal seperti Binatang.

Wassalam, sekian Kuliah Maghrib Pada Kali ini , Ini pun dah Tulis Sebelum Keluar Tadi...Auto Upload sahaja

Mertua Tok adalah Teman Sokongan Padu Buat Tok sendiri di sini, mereka juga membantu perniagaan Tok agar terus kekal berjaya 




Susah nak mencari yag mertua support menantu , malah lebih lagi dari keluarga kita sendiri, terkadang ada mertua yang merendah rendahkan perniagaan dan usaha kita, anggap lah itu 1 cabaran.

Namun ,bukankah lebih nikmat apabila mertua ikut menyokong dan ikut membantu di dalam perniagaan anak anak / menantu


Ingatlah !!!

Jangan menghina manusia lain kerana hari ini dia SAMPAH, esok Pula anda sanjung kerana dia sudah menjadi BERLIAN

Buang Mentaliti buruk yang busuk tersebut jauh jauh... Bangun dan sama samalah membantu anak anak anda untuk berjaya, bukan dengan mengejinya, esok dia berjaya.... anda nak letak muka kat mana ?,  memang anda ibu bapa mereka, namun ingat lah mereka juga ada perasaan, apa kata bila mereka berjaya, mereka tinggalka nanda terkontang kanting ?..... Jika anda berbuat baik terhadap anak anak semasa mereka bersama anda, Adalah MUSTAHIL seseorang anak itu akan menderhakai ibu bapanya.

Fikirlah, tidak semestinya kita sebagai IBU BAPA, kita betul Segala..... ada ketika di lain zaman, tiada walau 1 pendapat kita pun yang boleh dipraktikkan di zaman tersebut. 

Berubah sebelum terlewat

------------------------------

Pencuri Itu Lah SAMPAH

Bukan Yang sebenar Usaha, mereka ini BERLIAN

19 ulasan:

  1. jalan yg ada lurus kenapa nk cari yg bengkang bengkok...
    masa baca nukilan tok di atas...terbayang macam tok sendiri yg ckp depan mata...
    manusia yg berakal gunakn otak...yg berotal blom tentu menggunakn akal...huhuhu...

    BalasPadam
  2. Kuliah maghrib yg baik sekali tok

    BalasPadam
  3. selamat kembali tok ~ maju terus maju ~ terima kasih kerana memberi kami peluang memiliki item2 mistik pelbagai khasiat.. hanya dari Tok Mat GB.. TERBAIK

    BalasPadam
  4. "Jangan menghina manusia lain kerana hari ini dia SAMPAH, esok pula anda sanjung kerana dia sudah menjadi BERLIAN,"Tok Mat GB.
    Kata2 yg mendalam maksudnya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang yang hina adalah sentiasa mencela orang lain, manakala orang yang mulia adalah sentiasa mencela dirinya.

      Padam
  5. Terima kasih atas nasihat tok...

    BalasPadam
  6. ITEM AKAN MULAI AUTO NAIK PADA JAM 9.30PM JAP G, STANDBY LA

    BalasPadam
  7. ok tok ngah standby nie...huhu :)

    BalasPadam
  8. salam tok and gang gb yang dihormati, apa pun bentuk penulisan yang ditulis, si pembaca lah yang menilai untuk menerimanya cara yang baik atau tidak,cara positif atau negatif, sebab setiap individu memandang sudut yang berlainan. kalau ianya menerimanya cara yang baik, alhamdulilah, allah membuka pintu hidayah padanya, kalau ianya menerima sebaliknya, sila semak atau nilai diri sendiri sebelum ORANG LAIN MENILAI DIRI ANDA.fikir lah pada mereka yang mahu berfikirrrr

    BalasPadam
  9. Tok! Mungkin boleh d CD kan koleksi kuliah tok tu,maharkan ke atau d buat FOC.Hebat dan bertenaga sunggoh tok.

    BalasPadam
  10. Sabar tok,2 smue cubaan(kte pendekar bjg lapok) depa xtau dgn depa bekata bgitu,empayar tok semakin kuat n kukuh..
    Kmi sentiasa suport tok n puan alisyah..
    Umpama depa ckap depan cermin..

    BalasPadam
  11. alhamdulillah...trima ksih ats nsht tok..insyaallah..kmi akn gunakn sbaik mgkin dlm kehdupn hrian..kmi kn ank murid tok..hehehe

    BalasPadam
  12. Slhstunye...item2, dlm blog tok....ori.............

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN