Rabu, 24 Oktober 2012

YAKUK PURPLE


Kekerasan : 9 Sakala MOH
Bentuk : Bulat Permata
Bilangan ( 24.10.2012 ) : 1 Biji Sahaja

* Offline Sold Out 


Jangan terpinga pinga tuan tuan, Yakuk ini lah yang dipanggil delima daging la, Sapphire la ( nama omputeh bagi ), Dan bila depa sebut delima daging tok selalu persoalkan depa, abih kalau yang ni apa , yang ni apa pula, sambil menunjuk keluar warna puteh, purple, oren, merah... Strktur sama, beza pada warna, dah mulalah mengarut cakap yang ni batu tu lah , batu ini lah.... walhal bukan orang lain tu, peniaga batu juga.... last last bila tok jelaskan , baru dia paham... tak pa...kalau x tahu jangan cakap tahu, cakap sahaja tak tahu, jadi kita boleh berkongsi, jangan lah malu dan segan untuk berkongsi ya, jangan kita bodoh, dah bodoh ...sombong pulak.....Namun bukan perlu kita akutr sampai menjadi hamba manusia.... ehe ehe ehe nak membebel pulak.

------------------------------------------------------------------------

Masa Tok dalam pengambaraan, Tok menerima ratusan SMS dan puluhan panggilan

Yang kemudian, jika membeli dengan tok pada harga borong, tok tak nak ambil tahu apa tujuan anda, nak buat charity ke, nak bagi duit kat anak yatim ke,..... sebab NAK BERSEDEKAH ni , seeloknya jangan bagi orang tahu.... tangan kanan memberi, tangan kiri pun tak tahu.... 

Lagi pula zaman sekarang ni ramai yang menggunakan nama nama anak yatim di dalam penjualan Kitab, ebook kitab ilmu lah, batu permata lah dan sebagainya.......

Macam ni lah...nak habaq bagi na....

Hp Tok Dari Jam 7-2.00petang 

Dan 3-10.00malam... dikawal oleh Alisya, tok sedang drive, jumpa cust dan sebagainya... jadi tolonglah jangan nak buat kecoh dan nak kelirukan kami... 

Ada juga yang masuk blog tok dan cakap GUCMANI tu badar besi... pehhh... mamat mana tu , badar besi kaler kelabu asap tau, lekat magnet dan ianya besi, GUCMANI tu bukan barang baru dalam Blog tok dimaharkan, yang mana dah dapat memang akan ketawakan saudara sahaja lah... 

Lepas tu ulasan di Geliga Bulan terpaksa ditutup sebab ada pihak yang kondem cakap tok beli longgok kat mana.... errr... tuan... kat mana ye ada jual longgok macam tu, tok pun nak beli jugak lah, mesti murah kan beli longgok ni... tapi kan tuan, kalau beli longgok sebiji RM 30, nak jual berapa ye sebiji.... Lepas tu cakap geliga bulan tak ori... tok mintak...buktikan...jangan cakap sahaja, kalau gagal buktikan geliga bulan tok tak ori, sedia duit lah tok nak saman... tak susah kan...

Lagi...ada juga yang Promote cincin murah, erm boleh promote , tapi bukan di sini ya tuan, sila promote di www.tokmatlife.blogspot.com

Di sini Tok nak bagi tau......

Pembahagian tugas sudah dijalankan di antara kami dan juga staf staf kami ( 2 orang ):

Tugas Tok : 

- Mendapatkan item
- Uploadkan item ke blog
- Membuat dan menjampi minyak
- Membuat pengisian barangan yang perlu diisi
- Menjawab sms dan panggilan
- Ambil Tempahan


Tugas Alisya :

- Pembungkusan 
- Penjagaan Stok 
- Menjawab Sms dan Panggilan
- Penjagaan Stok Packaging
- Ambil tempahan


Tugas Ayah Alisya:

- Pos Barang


Tugas Mak Alisya:

- Pembungkusan 


Oleh demikian, mulai hari ini, jika nak buat pembayaran atau nak buat penyemakan Item, sila Hubungi Isteri saya yang merangkap Pengurus.

Malam Sahaja dari :

11.00-5.00am

Boleh berhubung dengan Tok mat sebab dalam masa selain itu, tok bukan sombong nak menjawab, tapi tok sekarang sedang merangka Program KEM untuk anda semua juga, ingat tau...kalau tok buat lambat lambat, semua chalet penuh... kita takkan berpeluang untuk melaksanakan kem ini , chalet yang best tu pun hanya ada beberapa kekosongan sahaja di dalam bulan 11 dan bulan 12.

Jadi Tok mintak sangat agar tuan / puan / cik / dato / datin / Tun / Tan Agar memahami situasi ini.

Jangan segan silu untuk menghubungi isteri Tok Alisya :

017-740 9490

Untuk bertanya Stok, Dan tempahan..

Jika Dalam ulasan page anda menang lock, atau menang bid atau berjaya membuat pembayaran terus, boleh terus memaklumkan kat tok untuk tok membuat semakan di RHB dan MAYBANK, sebab akses ini hanya boleh di semak oleh tok sendiri.. Alisya tiada akses untuk menyemak semua pembayaran. Jadi Faham kan .... sebab tu , kalau tuan tuan sms kat tok urusan stok dan penyemakan stok, tok suruh tuan sms isteri tok, bukan nak suruh bercinta laa.. kita kan profesional.. jadi dia ada tugasan dia sendiri... 

Bukan tok dah jadi malas nak menyemak dan menguruskan bisnes ini, untuk pengetahuan anda semua... Pelanggan tok semakin hari semakin bertambah, alhamdulillah.... jadi tok nak beberapa pelanggan lain faham, bukan anda sahaja tok kena layan sms dan sebagainya, tok hari hari sekarang ni di serang hampir 100 sms dan menerima lebih 40 panggilan...heheheh..... dah macam artis pulak tok ni kan hehehe... jadi, sebab tu lah ... tugas tugas ini dibahagikan di antara alisya dan Tok serta Mak ayahnya.

Jadi sudah faham kan, tugas kami di sini di dalam menyediakan perkhidmatan terbaik kepada anda semua, insyallah .

Untuk Tempahan tempahan cincin , loket yang belum siap tu, Tok minta maaf banyak sangat sebab tempahan terlalu banyak..sehingga tukang kami cedera ibu jari dan jari telunjuk nya semasa mencanaikan cincin dan permata tempahan anda, jadi ..tok minta tuan tuan bersabar... ketelitian menghasilkan kejituan seni yang tinggi, kalau kalut kalut buat , boleh..tapi x lawa lah kan...



PROFESSIONAL ISSUE


Penjenamaan / patern Nama :

Tok Mat GB*

Geliga Bunian *

Akan di Di jenamakan / paternkan tidak lama lagi di atas langkah keselamatan dan kesungguhan pihak kami di dalam perniagaan batu permata , selepas penjenamaan ini, bagi mana mana pihak yang menggunakan nama :

- Geliga Bunian @ Permata *Geliga bunian @ Koleksi *Geliga Bunian @ Mistik *Geliga Bunian, adalah di arahkan untuk menukarkan nama dan nama produk mereka kepada nama lain selain *Geliga Bunian . Penulisan berbentuk Tertuju kepada Nama *Geliga Bunian Juga Di kerah dan di arahkan untuk menukar gaya penulisan mereka bagi menggelakkan Tindakan undang undang di kenakan

- Nama Tok Mat G.B : Bagi mana mana Blog umum, Facebook, Twitter, dan website lain..adalah dikerahkan agar menukar dan membuang nama ini di dalam penulisan mereka samada dalam bentuk pujian, hinaan, kritikan, ulasan , karangan , publisiti dan sebagainya adalah di nasihatkan mengubah , menukarkan nama nama yang telah di jenamakan untuk menggelakkan krisis dan tindakan undang undang sebagai peniruan jenama.

Jangan Kata tok tak pesan awal awal na... tok sediakan langkah ini bertujuan menjaga perniagaan ini dan sekaligus menunjukkan kesungguhan Tok dan Alisya di dalam perniagaan kami ini, insyallah...ini juga keselamatan untuk semua pelanggan kami. 

21 ulasan:

  1. sabar la tok..nak melayan karenah custemer..semoga bisnes tok berjaya..dan dimurahkan rezeki tok srta blog ni kekal dlm alam maya ni..hehe

    BalasPadam
  2. sabarlah tok.. tu dugaan perniagaan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya tuan, tok memang bersabar... cuma kadang2 , benda kita dah cakap kat sini berpuluh puluh kali dah... tapi tu lah, berlaku juga... entah la... tok sampai menangis tau mengenangkan org kita

      Padam
    2. Masa tok on travel.Tok selalu pesan, Tuan...kol isteri saya ya... tok masa on travel, memang lupa habis stok sekian sekian masih ada dan berapa mahar dan mahar borong... tok akan cakap ya ya dan ya... tapi kalau tok balik semak atau alisya kol semula untuk pemberitahuan mahar sebenar... yang mana tok dah cakap ya tu... akan tetap terus ya, tok takkan minta balik di bayar baki selebihnya.... tapi bila dah jadi mcam tu.. maka urusan selanjutnya , tok dah aim lah sekian nama dan sekian nombor...tok perlu be carefull... bukan apa... kalau tok ya pada semua orang... tok nak makan apa kan kat sini, nak survive macam mana, tok bukan hamba sesiapa ... tok ni orang berniaga .. cari makan niaga batu.. kalau asyik dibodoh bodohkan org saja..rugi lah tok... barang perguruan pulak tu yang di ambilnya ... tok tebus saja dengan perguruan dah berapa dah... aiseyyy.... jadi yang dah terlepas tu...bersyukur lah... dan tolong jaga bahasa anda ketika berurusan dengan pihak kami, kami tak pernah kol anda maki hamun dan sebagainya..memang customer is right...tapi kalau dah melampau .... peniaga kat KLCC pun boleh angkat senapang atau angkat parang kejar cust... ok... yang lepas tu lepas, kalau tok suruh sms atau kol alisya, sila ikut cakap tok... jangan nak terus sms tok, kalau tok tak balas jangan pulak nak marah tok..mana tau masa tu tok sedang drive, kalau kena saman bukan hangpa pun yang kena bayar...

      Ok lah ,, malas la nak bebel banyak kali pada benda yang sama... cakap baca blog tok sepenuhnya, tapi tak paham paham juga.... tok cakap bahasa melayu tau, bukan bahasa siam...

      Bagi tok peluang dan ruang , jadi tok boleh bagi perkhidmatan paling terbaik untuk semua orang ok.....

      Masa dalam perjalanan balik Jb memang tok dah cakap, tok nak hambur... tapi tok takkan sebut nama demi nak menjaga maruah mereka.... salah ke apa yang tok hambur dan bebel?....ke tok reka reka cerita.... jd yang terkena tu.... kalau nak teruskan urusan... kalau nampak peluang baik dalam blog tok ni, cuba lah fikir jalan macam mana nak kita berurusan semula....

      Takpun , boleh la berurusan dengan blogger lain.. ramai lagi yang boleh bagi harga murah kan... pergilah.... tok tak kisah... rezeki masing masing... tapi jangan sampai memperbodohkan org, tak baik... org dah cakap kol alisya... maka ...sila kol alisya...... ok..ada paham... cakap melayu kan.... ok .dah.

      Padam
    3. setiap benda yg kita bt ada dugaan dan cabaran.. mungkin dugaan tok ngan pelanggan tok.. sabar tok, maha th berkat kesabaran rezeki masih bertambah.. ameen...

      Padam
  3. Sabarla tok,metality orang kita ni mmg masih di tahap tu lagi tok, sentiasa tk puas hati di atas kejayaan org lain, lagi satu sekarang kita dah tk oleh pakai dah tok apa orang putih cakap tu,'customer's is always right'kalau dulu. Betul sebab zaman sekarang ni kebanyakan orang kita ni suka ambil kesempatan diatas kelemahan, sbb sebagai penjual ni kita cuba sebaik mungkin utk mememenuhi keperluan pelanggan yg sentiasa tk terbatas, last mcm tok bagi tahu last-last kita juga yg salah. Sabar ya tok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya lah... bila tok marah macam ni, dia ungkit ..hari tu cakap ok, lah , mulut manis lah... mana tak nya.. tok dah bagi tau berkali kali, sila kol alisya , tok dalam pemanduan.. pun tak nak..nak berurusan dengan tok jugak...bukan masalah apanya... tok lupa la , bila tok balik dan alisya bagitau sekian sekian, terbeliak juga la mata tok...

      Lainlah kalau dah kol alisya dan alisya tak boleh bagi harga murah sikit , baru la kol tok... nanti tok bagitau la alisya berapa boleh bagi.. aduii... tu la ..balik balik salah tok.. ya lah...salah tok la semua... biar la semua di atas bahu kesalah tu semua...

      Padam
    2. sabar tok..cian..nanti kak alisha pujuk tok..cool..

      Padam
  4. Sabar Tok.. Itu semua dugaan.. Insyaallah..
    Mudah-mudahan brtambah2 rezeki Tok lepas ni.
    Amin...

    BalasPadam
  5. Aih tok..jgn mrajuk..tu asam garam berniaga tok..

    pedulikan jer customer2 yg menyakitkan hati tu..bar jer terus no fon derang..hehehe..

    apa yg penting, tok tetap memberikan khidmat cemerlang utk kami yg setia ni..hehehe

    BalasPadam
  6. salam.sabar ye tok.adatlah orang berniaga.mcm2 karenah.
    drive bahaya tok sms.140/170 tok sms.aduh.
    ape2 pun tok memang terbaik,khidmat cemerlang.mudah mudahan rezki tok berterusan murah :)

    BalasPadam
  7. sabar ye tok mat,perkara2 macam ini memang akan terjadi..ape2 pun blog tok mat ni tetap dihati saya..banyak yang boleh saya pelajari dalam blog ni..

    BalasPadam
  8. sabar tok jgn marah2....adat berniaga tok.mcm2 karenah orang....biarkan org nk ckap ape pun asal kan tok tahu ape tok buat...yg pnting kejujuran.....sbr itu kn separuh dari iman.....ashikin

    BalasPadam
  9. tok mat dan puteri alisya sya hrp byk2 la brsabar dgn kerenah pelangan ni
    saudara2 sekelian...sya pernah call tok mat tpi tok mat tgh drive so sya ckp nanti sya call balik. than bila tok dh smpi dan x lagi pegang stering trus tok mat sms sya..."tuan boleh call tok sekarang" sya pun trus call tok dan bercerita panjang lebaq. lagi pun, tok mat passing kat puteri alisya bknnya tok mat x tau ckp dgn cust...tpi atas aspek keselamatan ketika tok memandu...sya tulis kat sini bknnnya nak bodek ke, apa ke...
    p/s sya fhm sgt2 bab2 saman ni...sbb dh pernah kena saman memandu sambil bertelefon...jenuh jgak la nk byaq.

    BalasPadam
  10. Alahai..kna mrah ngan bini org len plak??adus,sbr byk2 tok..tok,brg yg saya lock,sy akan ambil lpas rya aji tok..maaf lambat ambil..ada hal kena selesaikan dulu.. -farabi,dungun

    BalasPadam
  11. Salam semua..

    Selama ni saya hanya berdiam diri..cuma view je blog ni melihat gelagat & kerenah pelanggan2 yg memperlekeh2kan tokmat..tp hari ni saya terpaksa bersuara juga, kerana saya berada di sisi tokmat sepanjang pengembaraan tu..

    Saya ingin menambah sedikit coretan tok mat...mungkin ramai yg tak faham apa yg dilalui oleh tokmat selama ni..hanya mereka yg rapat shj yg dpt memahami kesungguhan tokmat dalam memberi brg2 & servis yg terbaik utk pelanggan2 beliau..

    Sbg contoh; tokmat sanggup mengembara sejauh tu semata2 untuk dptkan brg2 mistik walaupun saya & tokmat tahu yg perjalanan itu sgt jauh & sukar..(kdg2 terpaksa merentas hutan belantara yg tebal selama 13jam hanya utk ke destinasi yg dituju..) itupun belum tentu lagi barang tu dpt diperolehi oleh kami..

    Jadi kepada mereka2 yg ckp brg tokmat ni bole dibeli secara longgok ke,pasar mlm ke..
    bwk2lah tobat yer,sudahlah tu..xyahlah buat fitnah lagi..byk lagi keje tokmat kita nak buat..

    Lagi satu,nk tmbh sket...dlm pemanduan tokmat selaju 140-170km/h ianya dalam keadaan hujan yg lebat/kiri kanan hutan & gelap gelita..jadi fahamlah keadaan beliau..dia bwk laju sebab kami mengejar masa utk smpi ke destinasi tertentu pd masa yg telah ditentukan..(kalau lambat,melepaslah...)

    itu belum cite lagi part x makan, x minum, x rehat, x tido , x buang hajat (sori hehehe) , tambah lagi kena ikut dari belakang dengan makhluk ntah jenis apa yg kami taktau & kami pun tak amik kisah sebab nk kejar masa dan malas nk layan..

    bukan nak suruh org2 simpati tapi sekadar nak memberitahu apa yg benar..

    sy yg duk sebelah ni pun smpi kecut perut..nk pitam pun ada..perghhh..

    apa taknya..dh la bwk laju2 dlm hujan dgn jalan yg tak rata & berlubang pastu nk jwb call lagi..

    ishhhh..berapa kali kreta tergelincir bila jalan atas takungan air...

    Saya rasa time tu mcm nk rampas je hp tokmat & baling kt luar tingkap kreta..hehehe..

    jgn mara ye tokmat..IM SORRY

    (dah membebel lak aku mcm tokmat..hahahahha)

    sekadar nk berkongsi pengalaman bersama tuan2 yg meminati blog tokmat dan memberi kesedaran kepada pengkritik2 blog ni..

    sebenarnya byk lagi pengalaman2 sukar yg kami lalui tp takpe lain kali bole cite lagi..tu pun kalau diizinkan tokmat..

    Salam Aidiladha
    Abg Han

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kaseh abg Han, memang Masa travel tersebut, abg han saya bawak kan sekali.. abg han bukanlah dari kalangan org yang tok kenal lama 1-2 bulan apatah lagi 1 tahun, kami baru sahaja kenal sebagai Pelanggan dan penjual. sama macam anda...

      Sempat kami berdua jumpa Utz Ijam dan Hilmy pekan berbual bual... paling tak skrg tok ada kawan teman drive, tak lah memandu seorang diri..alhamdulillah

      Padam
    2. Abg han,,, teringat lagi kita drift 140/kmj atas jambatan yang penuh air... best la... stereng senget sikit, tapi kereta still tegak meluncur atas air... pergh..best la... nanti nak buat lagi laaaa

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN