MEMBER TOK MAT

Selasa, 26 Februari 2013

CARA PENJAGAAN G.LIPAN DAN AKTIFKAN


CARA PENJAGAAN DAN PENG-AKTIFAN GELIGA LIPAN




Assalamualaikum wbt

Di sini tok akan dedahkan cara cara penjagaan dan pengaktifan Geliga lipan yang dimaharkan di blog ini. Tok menghalalkan bagi sesiapa yang ingin copy paste bagi tujuan masing masing kecuali sebagai perdebatan, sebelum tok mendedahkannya ingin tok sampaikan beberapa dialog perbualan antara tok dan guru Khusus geliga lipan di alam sana.


1 Ketika di Sebuah Kampung Yang berhampiran air terjun dan dingin suasananya. Di dalam sebuah Rumah:


Tok : Adakah penjagaan geliga lipan perlu kita hadiahkan wirid, fatehah kepada khadamnya tuan guru?

Guru : TIDAK !!!!.... Apa sudah cukup amal kamu sendiri sehingga mampu menyedekahkannya kepada orang lain?..... Geliga Lipan ialah barang alami ( semulajadi ) yang terjadi dari Bisa Lipan itu sendiri, ianya mempunyai pelbagai bentuk mengikut corak semasa lipan itu berjalan sendiri, ada tika ia lonjong, ada tika ia tak senonoh dan ada tika ia bulat cantik, Jika ia berjalan melalui rumput rumput halus, maka geliganya akan terbentuk lonjong kerana dalam berjalan ia terheret di atas rumput, jika ia berjalan di celah batuan kecil, maka bentuknya tidak senonoh, jika ia berjalan di atas batuan besar atau di dalam sarangnya ( dalam tanah ) maka bentuknya bulat, Proses pembentukan ini bukanlah satu masa yang panjang bagi seekor lipan ( RAJA ), Namun bagi manusia ia adalah proses yang pendek sekitar 1 malam sahaja, malah ada yang cuma kurang 3 jam. 

Tok : Jadi, jika ingin mendapatkan geliganya, bagaimana?

Guru : Caranya sujek ( mudah ), jika ada kelihatan lipan besar di atas syiling, hendaklah kamu meletakkan dulang berisi air di bawahnya, sementara lipan ini berada di atas syiling atau celah syiling, ia akan silau dan akan melepaskan geliga ini, jika ia tidak lepas, ia akan jatuh bersama geliga ke dalam dulang ini, setelah jatuh ke dalam dulang berisi air ini ia akan berenang ke tepi dulang sementara geliga ini akan jatuh ke dalam dulang, biarkan ia ( lipan ) pergi, ambil geliga yang jatuh di dalam dulang ini, dan ia adalah hak kamu. Jika inginkan di masjid, berpuasa sunat selama 21 hari dan setiap harinya mesti solah dhuhaa di masjid bertentangan MIMBAR masjid, dan bacalah Yassin 1x serta diniatkan, insyallah di hari terakhir akan terjumpa G.L di kawasan kita bersolat dan mengaji tadi...

Tok : Jadi, bagaimana khasiatnya yakni tembus pandang boleh berlaku, adakah ianya berkhadam atau ianya mempunyai faktor lain.

Guru : ( sambil tersenyum )...... Jika khadam ( jin ) itu hebat di alam kamu, nescaya dunia kamu tidak akan aman, semuanya supernatural, wujudnya badang, wujudnya jenayah melampau di sana sini, bangunan tinggi tinggi sekejap di sana dan sekejap di sini angkara Khadam Jin ini tadi, di zaman Nabi sulaiman a.s Jin diiktiraf sebagai Pembina bangunan hebat hebat dan mampu membina bangunan dalam kurang 1 malam, nah...adakah di dunia kamu ada bangunan seperti ini kerap terbina ?..... jika ada, maka sohih jin juga diberi kekuatan di alam kamu, Jin hanya kuat di alamnya, jika ia masuk ke alam kamu dan masih kuat..maka dunia kamu sudah lama terhapus, kerana bangsa jin ini sudah diketahui sejak dahulu kala suka kepada kerusakan dan membinasakan.

Tok : ( terkebil kebil )..... betul juga ( dalam hati ).......

 Dipendekkan Cerita :

Tok : Bagaimana cara penjagaan geliga lipan ?

Guru : Cara penjagaan geliga lipan adalah seperti ini :


Minggu pertama :

1. Basuh G.L Dengan air basuhan beras selama 7 Hari berturut turut ( seminggu ) dan di simpan di dalam sarang tempua hutan Alaskan dengan kain kuning agar ia bersih

Minggu Kedua :

1. Ambil G.L dan diletakkan madu di atasnya ( setitik ), jika kering ia mesti digantikan segera dan biarkan selama seminggu , semasa proses ini perlu menjagainya bagaikan menjaga seorang anak kecil. Kerana dikhuatiri hilang , samada di bawa lari semut atau makhluk halus lainnya ( Bunian Ada juga Yang Meminati benda Mistik Seperti ini )

Minggu Ketiga :

1. Ambil G.L ini Bersama kain kuningnya pada selepas subuh dan bawakan ke padang rumput, carikan sarang labah labah embun yang banyak ada di atas rumput itu ( warna puteh , banyak kat padang bola atau kat rumput rumah perumahan ), Letakkan kain kuning ini di atas sarang labah labah ini (tekapkan air embun dan sarang labah labah agar melekat ), kemudian letakkan semula G.L ini di dalam kain yang ada sarang labah labah dan embun, ikatkan macam kantung dan digantung di atas siling rumah sebelah kanan , atau sebelah matahari terbit atau di hadapan rumah ( boleh juga digantung di atas pokok depan rumah di dalam kawasan lapang ), ulangi proses ini selama 7 hari ( seminggu )

Minggu Ke-empat :

1. Setiap solat maghrib atau subuh atau asar, apabila bersolat dan berzikir , sediakan 1 sejadah lain di belakang sebelah kiri ( bhgn lelaki kanan jika hitam, bhgn perempuan kiri bagi kuning, puteh coklat dan merah )  

2. Setiap malam Simpan macam biasa ke dalam sarang tempua hutan namun di tutupkan geliga itu dengan gelas Lutsinar kaca , semasa ingin tidur bacalah Al-Fatehah 7x disedekahkan kepada diri sendiri dan memohon begini " Ya Allah yang maha mengetahui antara langit dan bumi dan sekalian alam semesta " cukup !!!!! usah berniat macam macam kerana Allah itu maha mengetahui niat kita dan untuk apa kita kerjakan semua ini dengan G.L... Jika ia sudah cukup BERKAROMAH...insyallah di tengah malamnya akan naik cahaya ( cahaya kaler apa x diberitahu pulok kat tok ), dan di dalam cahaya itu jika ia lebih kuat lagi akan ternampak bayangan lipan atau bayangan lipan besar bergerak, dan bayangan ini tampak jelas di tepi dinding kamar kerana cahaya ini tadi.... pada tika itu, insyallah ia bisa diperlakukan apa sahaja yang berkaitan perubatan, khasiat untuk kegunaan manusia 

3. Proses ini bukan sekadar memakan 1 bulan, ianya perlu DIULANGI sehingga 3 bulan, insyallah Allah itu maha mengabolkan.....



Ok Tuan Tuan dan puan puan  ....sudah jelas?.... sudah faham?... kalau x paham jugak tok tak tau lah kan haha...insyallah..moga bermanfaat buat semua....

67 ulasan:

  1. Ble tahan jgak cara dan masa nk aktifkn ni huhuhu...apa2 pun trima kasih c.mat untuk info berguna ni. T.q
    -hamzah phg-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betol tu...bak kata pepatah.... Bukan senang nak senang, bukan susah nak susah....

      Padam
  2. adoi mcm tu sekali tokmat.. saya ada 2 biji geliga lipan berwarna cooklat cair. saya cuma simpan jer kerana ada seorg hamba Allah ni bagi. saya ambil sahaja walaupun saya x berminat. ada juga kwn2 saya pinjam utk bermain jackpot mmg betol kena tapi diA bagi sekali jer menang dlm satu masa tp kalu dia tamak pada masa yg sama dia terkena plak. heheh padann muka dia. selepas kejadian tu saya ambil balik & simpan sajer kat umah. saya x beri kepada sesiapa pon kerana takut bersubahat atas perbuatan orang yang menyalah gunakannya. apa patut saya buat dgn geliga lipan ni tokmat? nak dijual x pandai tolong berikan nasihat tokmat yang lebih berpengalaman dalam bidang ini.

    terima kasih

    rafizi selayang

    BalasPadam
    Balasan
    1. pm aku kalu nk jual,

      Padam
  3. tima kaseh tok sbb maklumkan ilmu lipan nie.. berat syaratnyer sabo jer la:)

    BalasPadam
  4. tok, tolong aktive kan saya punyer boleh..hehehe

    BalasPadam
  5. Terima kasih tok atas info diatas moga bermanfaat utk semua rakan2 di GB

    BalasPadam
  6. sarang burung yg berat tu heheh dok dlm kl mana nak cari.sapa ada nak buat amal jariah blh r pos sarang burung heheheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takpa Tok ada jual juga... tempua hutan ni tok ada cari dah dengan hermanto...banyak jumpa... tapi masa tu rasa kalau jual pun sapa la nak beli kan

      Padam
    2. Salm tok mat. Sy lock satu tempua tu. Dh mmg kena ada utk simpan GLipan.

      Padam
  7. salam tok...saya ada beli g.cenderawasih dari sorg hamba allah dari seberang...masalah skang ni saya masih was2 ngan geliga tu sama ada asli atau tidak..bole tok bantu saya....

    BalasPadam
  8. salam tok..sllu nye law org jual g.lpan ni dlam brpa rtus??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg takde keindahan tu dalam RM 100-300 .... kalau ada keindahan dalam RM 1-8 Juta

      Padam
    2. Salam tok..sy pon ada sepasang GL ni..camne nk tau keindahan nya tok?bleh bg komen sket..hamba kurang ilmu bab ni..huuu

      Padam
  9. klaw kite ambik g.lpan dengan cara bunuh atau tgkap lpan tu,,ap yg akn t'jadi??

    BalasPadam
  10. tok .. syiling yg dmaksudkn kat atas duit syiling ke siling kat atap ...? sorry x brapa phm .. hehe nk blajar juga nie ..:D

    BalasPadam
  11. aikss ni bukan thread lama ka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, di naikkan semula ke depan sebab ramai yang tanya, maklumlah " item carian anda ": dah rosak tuan

      Padam
  12. tumpng tya tok..kalo sblum ni glig lipan trsebut ada keindhn...kmudian ada hamba ALLAH swt yg bt onar ng geliga ni..so keindahannya hilang..adakh ianya boleh dipulihkan...?mohon pencerahan..trima ksih tok mat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya...pakai cara yang sama tuan....

      Ini adalah cara sebenar, bukan senang kan tuan... kalau senang dah ramai yang kaya raya tuan

      Padam
  13. Setuju ayat bkn senang nk senang x susah nak susah..

    BalasPadam
  14. tok mat kalau geliga lipan tu warna kuningtapi tukar colour ke warna putih susu kenapa ya ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada penjelasannya, nak tahu kena kol tok atau lebih baik datang ke rumah sahaja ya

      Padam
    2. mcm mana nk jumpa tok atau kol tok.. ?

      Padam
  15. Tok mat saya mempunyai 3 geliga lipan yang saya dapat dari orang yang tak dikenali. Warnanya kuning tapi bila disentuh ia berwarna susu. Jika tidak disentuh akan berubah ke asal.benda nie saya dah test mmg kebal bila sipemakai menyentuh geliga.yang buat saya pening nie owner lamanya nak kasi saya lipan kasi geliga nie. Boleh ke saya simpan lipant tu.mohon nasihat dari tok

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau brg bagu apa salahnya ambil tuan.... tapi hati hati lah....

      Padam
  16. salam minta kebenaran salin petua..abah sy ade geliga lipan..kaler susu cmpur pink..dlu ade 1 tp skg ade 2..cmne bleh ada 2 sy x pasti dh 15 thn..tak tau apa function geliga lipan nie..ada org bagi..pesanan dr org yg bagi die cakap geliga nie ade gunanya nnt..tp kami msh smpn..dan makanan die beras if x silap..

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam Tok Mat GB.sy dr narathiwath thailand.nak minta izin tok salin petua ini.krn sy ada 5 biji gelega 4 geliga lipan * merah coklat putih susu dan putih jernih 1 geliga geking dan satu ibu lipan ya mati tapi jasadnya spt hidup-2.trma kasih di sini juga

      Padam
  17. hi tok,saya mintak maaf kalau apa yg saya tanya menyinggung perasaan sesiapa..... pak cik saya ade 1 pasang geliga lipan,1 geliga ular dan 1 pasang batu serai.saya nak tanya camne nak menjualnye dan berapakah harga??kitorang ni india so kitorang tak brape tau pasal geliga tersebut,minta tok memberi maklumat tentang geliga tersebut,Terima Kasih saya ucapkan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hai

      vana dass kalau mahu jual geliga tersebut

      boleh email saya

      mal2011@yahoo.com

      Padam
    2. Vana kam, sdra kalu nak jual blh cal saya guna 0164912173

      Padam
  18. saya ada sepasang geliga lipan bara untuk dimaharkan. jika ada yang berminat, boleh hubungi saya. 0133942900. boleh tembus pandang, tarik rezeki,kebal darurat dan pemanis diri. T.kasih

    BalasPadam
  19. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  20. saya nak melepaskan barang2 saya dengan segera...
    semua item di bawah saya nak maharkan cuma rm450 sahaja...

    *TARING HARIMAU
    *GELIGA LIPAN BARA
    *TASBIR KAYU GEMUNGGAL
    *ZAKAR HARIMAU
    *ZAKAR BUAYA
    *TEMPAT LETAK GELIGA LIPAN KERONGSANG BESI KUNING
    *CINCIN ULAR JANTAN DAN BERTINA
    *KAYU TERAS DELIMA
    *CINCIN KAYU 9 LAPIS JENIS KAYU
    -KAYU TAS
    -RAJA KAYU
    -KEMUNING EMAS
    -KAYU ULAR CINTA
    -NIBONG
    -NIBUNG TUNGGAL
    -GADING GAJAH
    -SULU BERTAM
    -BESI KUNING

    SESIAPA YANG BERMINAT BOLEH HUBUNGGI SAYA DI TALIAN
    016-2670147 wechat atau whatsapp kalau kalau nak tengok barangnya,kalau tok mat boleh tolong maharkan lagi bagus...

    BalasPadam
  21. saya nak melepaskan barang2 saya dengan segera...
    semua item di bawah saya nak maharkan cuma rm450 sahaja...

    *TARING HARIMAU
    *GELIGA LIPAN BARA
    *TASBIR KAYU GEMUNGGAL
    *ZAKAR HARIMAU
    *ZAKAR BUAYA
    *TEMPAT LETAK GELIGA LIPAN KERONGSANG BESI KUNING
    *CINCIN ULAR JANTAN DAN BERTINA
    *KAYU TERAS DELIMA
    *CINCIN KAYU 9 LAPIS JENIS KAYU
    -KAYU TAS
    -RAJA KAYU
    -KEMUNING EMAS
    -KAYU ULAR CINTA
    -NIBONG
    -NIBUNG TUNGGAL
    -GADING GAJAH
    -SULU BERTAM
    -BESI KUNING

    SESIAPA YANG BERMINAT BOLEH HUBUNGGI SAYA DI TALIAN
    016-2670147 wechat atau whatsapp kalau kalau nak tengok barangnya,kalau tok mat boleh tolong maharkan lagi bagus...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalu ambe ambik taring harimau..brape hrga boss ??

      Padam
    2. alamak taring rimau dah habis tuan, dulu masa ada, sampai berkulat benda tu org tak mau beli heuhhuhu

      Padam
  22. Balasan
    1. dah habis dah item ni tuan, sila liht item baharu saja ya

      Padam
  23. Salam tok mat...mcm mana nk test geliga lipan nie ehh...sbb sy mcm kurg yakin sikit lah...hari tuu bg pinjam kat member..tup..tup...dia kata kena sengat ngan lipan...smpi kena byk ker hospital..dokter pown gaduh..ada yg kata mcm bekas gigitan ular...last2 mmbr kataada sorg dokter veteren mengiyakan yg dia kena gigitan lipan..tp lipan nyer bersaiz besar...betol ker tidak Wallahualam..mohon pencerahan dr tok mat...

    BalasPadam
  24. Salam tok mat...mcm mana nk test geliga lipan nie ehh...sbb sy mcm kurg yakin sikit lah...hari tuu bg pinjam kat member..tup..tup...dia kata kena sengat ngan lipan...smpi kena byk ker hospital..dokter pown gaduh..ada yg kata mcm bekas gigitan ular...last2 mmbr kataada sorg dokter veteren mengiyakan yg dia kena gigitan lipan..tp lipan nyer bersaiz besar...betol ker tidak Wallahualam..mohon pencerahan dr tok mat...

    BalasPadam
  25. Salam tok mat...mcm mana nk test geliga lipan nie ehh...sbb sy mcm kurg yakin sikit lah...hari tuu bg pinjam kat member..tup..tup...dia kata kena sengat ngan lipan...smpi kena byk ker hospital..dokter pown gaduh..ada yg kata mcm bekas gigitan ular...last2 mmbr kataada sorg dokter veteren mengiyakan yg dia kena gigitan lipan..tp lipan nyer bersaiz besar...betol ker tidak Wallahualam..mohon pencerahan dr tok mat...

    BalasPadam
  26. Salam tok mat...mcm mana nk test geliga lipan nie ehh...sbb sy mcm kurg yakin sikit lah...hari tuu bg pinjam kat member..tup..tup...dia kata kena sengat ngan lipan...smpi kena byk ker hospital..dokter pown gaduh..ada yg kata mcm bekas gigitan ular...last2 mmbr kataada sorg dokter veteren mengiyakan yg dia kena gigitan lipan..tp lipan nyer bersaiz besar...betol ker tidak Wallahualam..mohon pencerahan dr tok mat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. test geliga lipan adalah dengan meletakkan di bawah lidah

      Padam
  27. Balasan
    1. boleh, upahnya rm 5k tuan.. sebab memang tok nak kena fokus pada brg tuan saja tanpa buat benda lain

      Padam
  28. saya pernah mimpi seekor lipan yg sgt besar seperti seekor ular...dalam hati sy kata ada geliga lipan padanya tp bila sy kejar utk menangkapnya,ia lari dan dtg seorg lelaki memberitahu jgn critakannya kpd org lain..apa mksudnya tu tok?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni tuan dah ceritakan , maka ia terbatal

      Padam
  29. Assalamualaikum tok mat,saya dah try guna cara yg tok mat bagi tu... Cara mendapatkan geliga menggunakan air... Tapi stengah jam tggu xda ap2 yg dapat, geliga ni ada pada setiap seekor lipan atau lipan yg terpilih sahaja? Susahnya... Harap tokmat dpat mnjawab soalan sy tadi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. lipan yang terpilih saja tuan , cuba jangan sekali

      Padam
  30. As salam tok... nk tnya. Semua org termasuk tok mngatakn bhwa gliga lipan diperoleh dr lipan tetapi pada 12/ 6 / 14 selepas asar.. geliga tersebut sy dapati keluar dr mulut sy... dan mereka mngatakn bahawasany itu adalh geliga lipan.. mohon pencerahan

    BalasPadam
  31. Saya dapat geliga tu pd 12 / 6 / 14 selepas asar pada hari khamis.. dan pada mlmnya sy rasa seluruh anggota tubuh saya sakit dan lemah...

    BalasPadam
  32. As salam tok... nk tnya. Semua org termasuk tok mngatakn bhwa gliga lipan diperoleh dr lipan tetapi pada 12/ 6 / 14 selepas asar.. geliga tersebut sy dapati keluar dr mulut sy... dan mereka mngatakn bahawasany itu adalh geliga lipan.. mohon pencerahan

    BalasPadam
    Balasan
    1. aik mai mana pulak geliga lipan kalau keluar dri mulut cik/puan/tuan ada tmakan lipan idup2 ka hehehehe jgn marah gurau jhe :)

      Padam
    2. call tok la utk kepastian cik/tuan/puan
      01121709939

      Padam
  33. boleh sy salin arahan ini tuan...untuk kegunaan saya...

    BalasPadam

Setiap komen anda di rekodkan di dalam sebuah sistem langganan kami beserta Peta GEO. Harap Maklum