MEMBER TOK MAT

Ahad, 8 April 2012

DELIMA MERAH

DELIMA MERAH 



Assalamualaikum wbt semua

Inilah rupanya delima merah ( delima burma ) yang saya perkatakan kepada tuan tuan boleh memerahkan air sikit ( 0.05% ), membawa maksud ianya sudah " aktif " cuma untuk di asahkan sahaja, insyaallah. Perguruan memperolehinya sebanyak 23 biji sahaja.

Masih dalam simpanan saya 7 biji, yang lain sudah dimaharkan

Kod Produk : DM-A
Bentuk : Permata Cincin 
MAHAR : RM 100
* perguruan yang test masa dapat. saya cakap pada saudara jumlah ini ialah mahar perguruan, thats means saya tak amik sebarang keuntungan, bila dah mula melibatkan merah merah air ni, saya sedikit risau... tak mau jd macam dulu... 

Untuk Merah delima Merah Air... saya maklumkan awal awal ya.... jika kita di sini dapat barang Kebal UMUM, Merah Air, Tembus pandang, anti tembak , anti rasa.... pihak kami tidak akan menjualkannya di sini kerana pihak perguruan mempunyai buyer yang boleh bayar on daspot atas meja.... 

Barang barang yang kami jual ialah item yang mempunyai POTENSI untuk menjadi seperti yang anda harapkan mengikut cara penjagaan dan pengaktifan yang betul...

Untuk broker broker... saya nasihatkan... lebih baik anda jadi owner dari menjadi broker, berapa banyak duit poket anda habis...?..dan berapa banyak keuntungan anda dapat?... baik belikan anak isteri makanan dan bawa mereka jalan jalan... 

Kalau anda inginkan barangan merah air bergelas gelas... boleh saya tunjukkan di sini... masalahnya.. mampu pulak nak beli kalau saya letak mahar juta juta kat sini?... saya tak mahu campur tangan broker dan runner ..saya nak direct buyer.... tolonglah... ada beberapa pembeli yang anggap saya bodoh dan tak tahu apa apa pasal tarik duit, jual juta juta kat buyer dato dato ni... saya lebih awal buat kerja tu dari anda semua... ada yang tanya saya , " bang, ada tak delima merah air?" saya tanya nak buat apa cari jenis tu ?.... jawabnya " nak buat koleksi la, buat ubat la, buat berubat org sebab dia bomo".... plz la... saya tau niat anda.... katakan betullah saya reveal delima merah air 3 gelas ke 40 gelas, kemudian saya jual RM 100...... anda cakap nak buat ubat tapi anda sebenarnya nak jual 10Juta....nu..pembeli jerman atau brunei dok tunggu nu.... ADAKAH ANDA JUJUR DENGAN SAYA?.... At last..... urusan anda tak menjadi...kemudian nak minta duit balik sebab bila depan buyer delima tu merah..tapi rupanya takde buyer nak beli, cakap je lebih.... 10J bang...... dari beli merah delima.... baik dia beli kapal kargo ke?, masuk syer syarikat berpotensi tinggi yang boleh bagi pulangan lumayan ke??.... dari dia tanggung risiko ambil D5 anda 10J..kemudian dia silap langkah... delima tu tak merah dah..sebab langgar pantang... ada terfikir...?

Orang cakap sahaja, dapat duit tu dapat duit ni.... anda pulak percaya bulat bulat ..sebab kawan anda tunjuk orang tu, orang sana ..lah konon konon berjaya jual juta juta.... mana buktinya?... mana tau tah tah dia jual tanah... tapi cakap kat kawan dia ..jual merah delima..... sebab geram sangat bertahun tahun tak boleh hasil..dia kenakan kawan dia cakap jual delima merah air ..padahal jual tanah.... saya nasihatkan..kalau org cerita.... org tu org sana berjaya dan la ni dah kaya jual delima dan lain lain.... selidik betol2..ajak kawan yang cerita tu jumpa orang kaya baru tu dan tanya sendiri secara jujur.... tak salah kan.... dari kita bergolak gadai dengan benda benda macam ni.... memang delima merah air tu ada....... tapi buat masa sekarang ni..boleh dikatakn dah tak da lagi dah...toksah aih dok mencari.... pupus dah, depa dah jual habeh dah sekitar tahun 2003-2009 dulu nu.... 

Kalau ada tu... erm... bagai di kata lah...bila kita susah susah runner sana sini... sampai kat tester... baru owner nak mengaku.. " dulu merah air, sekarang tak lagi sebab x jaga " .... dulu tu cerita dulu lah,,,, mana boleh ketengahkan di zaman sekarang....apa la bebal sangat..apa ingat merah delima merah air tu ada berlambak lambak ka.... Tok selalu nasihatkan kekawan kawan.... tapi depa degil juga..last last... bini bosan...last last cerai berai.... 

Guru Tok kata:

" Cari ilmu, kerana ilmu itu penting...dibawa sehingga ke liang lahad, bergunanya sejak kita lahir sehingga kita meninggal, Kerana rezeki dapatnya ilmu , kerana ILMU datangnya REZEKI"

Tok dulu run jugak..jadi broker sana sini... alhamduillah..dalam sia sia tu... tok terpikir..sampai bila aku nak jadi broker....  duit poket keluar..satu sen hampeh tak masuk.... sampai bila?...usia makin tua?... baya baya kita dah ramai yang berjaya...ada kete mewah, umah besaq..kita ni.... kawan kawan kita pun manusia jugak... kalau dia boleh berjaya ..takkan kita tak boleh..ikut cara masing  masing lah..tu la..dulu sekolah Tok malas belajar.... samalah lah dengan hangpa ( runner mistik jutaan rupiah , bukan semua hangpa la, ada sesetengahnya yang gila sungguh berkejaq cari dan gila nak kaya cepat tanpa usaha kuat ).... dok berkejar la benda ni sampai huru hara hidup.... last Tok terfikir...sampai bila...DEMI ALLAH..Tok sanggup tinggal segalanya semata mata nak belajar ilmu tarik...tak pikir dah, bahaya kat tempat orang atau tidak,,asalkan kita ada budi bahasa orang suka... Alhamdulillah Tok boleh la sekarang tarik Permata...bukan sekadar tu saja... tarik duit..tarik harta ... tarik harta ni susah sikit sebab banyaknya nak tumbal @ korban.... sebab tu tok tak mau buat tarik harta karun.... kalau tarik duit... ada barang power Tok buat sendiri...duit Tok simpan diam diam...mana boleh belanja tak tahwan hala..nak mampos kena tangkap.... guna pelan pelan... orang nampak juai batu saja, p sana sini heret batu..p honey moon merata.taun ni tukaq keta dah 2kali dah...tapi keta kecik kecik la.. jalan sana sini..orang pelik.. juai batu boleh hidup senang lenang....sampai ada cust tanya... memang dok buat keja ni ja ka... ho la..... takkan nak bohong kot..Tok bukan ada kerja lain pun. ok la ada juga keta walau kete kecik dari takde langsung..sampai ada orang yang mai umah Tok cakap, biar betol Tok ni buat keje ni je boleh survive bayar tu bayar ni..isk..awat la org kita ni pandang lekeh sangat org juai batu hehehe... mungkin sebab ada org kita juai batu tepi jalan.... tu sebab lah... masalahnya Tok bukan juai batu tepi jalan, item Tok semua Grand grand punya barang.... kat kedai sure jangkau ribu ada sesetengah baranga tu... tak percaya ..p lah cek kat kedai GEMSTONE terkemuka, jangan cek kat kedai GEMSTONE lekeh lekeh tau..haaaaa hehehhe....Bukan la Tok nak riak...Tok bersyukur dengan apa yang Allah bagi kat Tok la ni... cuma kalau kita tak cerita orang tak tau... masalahnya org melayu kita ni, bila kita cerita kita pandai tu pandai ini..depa kata kita nak riak la..menunjuk la.... kuncinya mudah... tak cerita org tak tau... guru guru kat luaq yg lain nu.... org tau dia boleh buat tarik duit pun sebab mulut dia sendiri yang buka dia boleh buat.....betui dak...

Ni bukan apa..sekadar berkongsi cerita.... tak kongsi ..kita tak tau... 

Ingat pesan Tok, sampai bila nak jadi RUNNER?.... sampai bila?... dah cerai berai baru nak buka mata?...baru nak sedaq?....

ILMU .....ILMU......ILMU......ILMU......ILMU......

Baik di jalan AKHIRAT @ Jalan DUNIA...semuanya ILMU..... FAHAM apa Tok Kata dan bebel ni?..... 

Tok Bukan perfect sangat...tapi sekurang kurangnya Tok Tau Tok Bukan Buat Kerja Sia sia.... susah sangat..nu... tulang 4 kerat ada,,, kerja lah....


41 ulasan:

  1. Hahaha Yang Ini pun aku dah Sebat

    BalasPadam
  2. memang cantik.....dan puas hati, hargapun berpatutan...peminat delima digalakkan untuk memilikinya...pasti teruja....wow

    BalasPadam
  3. yep..ada beberapa biji saja lagi untuk dimiliki

    BalasPadam
  4. Macam mana cara nak mengasahnya En. Mat?

    BalasPadam
  5. rendam dalam madu dalam bekas kacs lutsinar... 3 minggu sekali lihat delima ini melalui bontot botol... warnanya akan merah benar jika sudah masak, cara ini juga boleh diguna pakai untuk mana mana d5 merah yg diperolehi dari mana mana sumber pun, asalkan ianya asli

    BalasPadam
  6. ado lagi ko?

    BalasPadam
  7. insyaallah msh ada..tuan blh buat tempahan dgn tok mat di 017-8259540

    BalasPadam
  8. mcmne nk tempah

    BalasPadam
  9. saya dah tanya tok mat tapi masih belum ada jawapan,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. tok mat skrg tgh outstation dan akn pulang xlme lg..nnt tok mat akn jwb pertnyaan tuan tu..hrp bersabar ya tuan..=)

      Padam
    2. hehehe,, tkut nanti kehabisan,, sbb amemang dah lama mncari delima merah ni,, kalau yang boleh membuat kn air mnjadi merah ssh nk dpt kalu dpt pon mau harga 3 - 4 ribu satu,,

      Padam
  10. yg ni aku dh beli,
    mmg cantik warnanya puas hati,
    walaupun xdapat merah air ok lah kot
    harganya berbaloi

    BalasPadam
  11. macamna nk bank in duit nih,,

    BalasPadam
  12. nak bagi merah air kena ada cara untuk aktifkan, baru lah boleh bagi merah,, xkisah la merah ke tidak, yang pnting batu ni asli dan buknya sintetik,,

    BalasPadam
  13. boleh emel kan maklumat untuk pembayaran tak tok mat. di alamt yuyuanz8887@ymail.com

    BalasPadam
  14. yg ini xmerah air pn,dh test

    BalasPadam
  15. salam tuan tanpa nama..klu tuan xpuas hati tuan boleh bg sy akaun bank tuan dan sy akn pulangkn semula duit tuan..yg penting sy jual brg ori..ini delima burma ori..bkn sintetik..

    BalasPadam
  16. dah hantaq kat kedai pun... buat cincin kat bini... mesti cantik bila ikat cincin emas... hehehe

    BalasPadam
  17. silvermaddness14 Jun 2012 9:39 PG

    terbaek la tok...mendalam maksud crita ni..ilmu tu paling penting..bersinar2 umpama cahaya dalam cahaya..nyum2...

    BalasPadam
  18. assalamualaikum tok guru..nak tanya sikit..kalo nak berguru dengan tok guru boleh tak?

    BalasPadam
  19. saya ada membeli delima ni, hri mula2 barang sampai, saya terus rendam dalam madu seperti yang di ajar oleh tokmat, tokmat cakap simpan dalam kotak kayu pastu titiskan madu, kebetulan dekat rumah memang ada madu asli,, saya terus titiskan madu beralaskan kapas, selang 2 hari saya titiskan lagi,, genap seminggu saya ulang proses sama,hari jumaat lepas, saya angkat batu 2 ade kesan merah pada kapas 2,, saya try test letak dalm air, ternyata ada biasan merah dalam air, walau xsemerah air sirap tapi warna merah tu boleh dilihat,, terima kasih pada tokmat sekeluarga,,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kaseh Tuan Yusoff Ganu

      Padam
    2. hehehe, sama2 tok mat, diharap dapat lagi beurusan dengan tok mat di lain hari akan datang,,

      Padam
  20. salam, masih ada lagi ke stok Delima Merah ni ya...?

    BalasPadam
  21. Salam, Item ni bila lagi nak mari Tok? Yg ni ada harapan kot.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam tuan, barang ritual tarik ni tak tentu datangnya tuan, selalunya bila ada yang bertanya, insyallah 2-3 hari dia mai sendiri... kalau nak amik kedai, hari hari ada tuan hehehe

      Padam
  22. saya nak delima merah ni... batu delima merah ni.itu pun kalau ada stok.mahar nya rm 100 ker?

    BalasPadam
  23. saya ada delima merah yang dahulunya tembus 7 cawan sewaktu arwah atuk masih ada,dan kini ianya ada pada saya namun setelah mencelupnya ianya tidak merah lagi,bagaimana nak kembalikan khasiatnya?syukran diats perhatian tok :) .. dan lagi satu bolehkah tuk mbantu saya mengenali batu yg sy miliki yg ada sy tuliskan diblog sy? dan delima yg tuk jual ni ada lagi x?

    BalasPadam
  24. salam tok mat,masih adakah lagi delima merah nih?

    BalasPadam
  25. assalamualaikum. batu delima merah masih ada ke ? and adakah maharnya masih sama rm100..


    BalasPadam
  26. Assalamualaikum tok guru saya mempuyai merah delima asli tapi tidak tau cara menaktifkannya dan patang larangan nya boleh tok bantu

    BalasPadam
  27. Assalamualaikum.tok mat.saya berminat dengan batu delima merah.sekarang masih ada lagi tak
    Kod produk DM-A

    BalasPadam
  28. Assalamualaikum.tok mat.saya berminat dengan batu delima merah.sekarang masih ada lagi tak
    Kod produk DM-A

    BalasPadam
  29. Tok mat .tak balas pon.ponet den tunggu

    BalasPadam
    Balasan
    1. cuba tuan lihat di semua blog naungan tok mat GB

      Padam
  30. Balasan
    1. kihkihkih.. tuan sila tgok tarikh posting ini ya.. tp ape2 hal call tok la utk mgetahui keberadaan apa2 item

      Padam

Setiap komen anda di rekodkan di dalam sebuah sistem langganan kami beserta Peta GEO. Harap Maklum