Rabu, 7 Mac 2012

RASA, MERASA, MERASAI DAN PERASAAN

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...


Ending kepada semua upload barang barang blog geliga bunian saya malam ini ingin saya bercerita mengenai RASA, MERASA DAN MERASAI DAN PERASAAN?


Untuk tak lari topik blog , saya ingin mengajak anda semua belajar dan menghayati apa itu RASA?... apa itu MERASA?... apa itu MERASAI dan apa itu PERASAAN?.... di sini saya ingin ketengahkan penjelasan lengkap mengenai tatacara yang saya pernah ajarkan lepas bagaimana ingin mengaktifkan Batu permata dan geliga blog saya ini... 


Ada antara orang orang baru yang masih baru berjinak jinak dengan alam geliga dan permata saya lihat agak teruja untuk mengaktifkan batu permata milik mereka yang mereka perolehi dari blog saya... pertama sekali ingin saya katakan, Yang POWER ialah Allah swt, yang HEBAT juga ialah Allah swt... kehebatan MAKHLUK atau BENDA hanyalah secebis dari pinjaman Allah swt.. hanya sebagai tata tertib kegunaan di dalam keperluan hidup sebagai INSAN. Batu permata setiapnya mempunyai aura tersendiri walaupun Batu Marmar Lantai alamanda di Putrajaya sana...ianya tetap mempunyai aura tersendiri... namun..di mana rahsianya..di manakah RASA nya untuk MERASAI sekaligus membangkitkan satu PERASAAN yang luar biasa... bukan semudah dengan merendamkan saja batu ke dalam dan anda terus merasa auranya... tanyakan pada diri... jika tidak MERASA dan MERASAI... salah batukah atau silap dirikah?... ya..jawapannya bukan Silap batu..kerana batu tidak pernah berbuat kesalahan dan tidak mempunyai RASA untuk MERASAI... untuk MERASAI... perlukan ketenangan secukupnya...perlukan KE-Redhaan Yang secukupnya ...Redha Kepada Allah, Tawakal Kepada Allah dan berasbab kan kepada Batu kita ingin melihat dan MERASAI Kehebatan serta Kebesaran Allah Swt itu... Sekecil Batu...ianya punya aura?... hebat bukan... ianya tiada anggota, tiada perasaan, tiada akal.... untuk apa ia dicipta?.... pastinya untuk kegunaan manusia umumnya dan khususnya untuk kegunaan Umat Islam... di mana kah specialnya tiap permata?.... Ya.. 


Untuk MERASA.. anda perlu ada RASA... untuk MERASAI pula anda perlu MERASA... Pening bukan... ?..jika anda pening dan tidak faham apa yang saya cuba perkatakan... Maka..batu tidak bersalah kerana tidak memberi anda MERASA namun ada some thing wromg pada diri anda kenapa anda Tidak boleh MERASAI.......


Sebenarnya ini ialah 1 latihan simbolik yang Allah cipta kepada manusia... Allah tahu, manusia suka kepada keindahan, kecantikan dan kesenian ... terutama kesenian bentuk tubuh wanita itu sendiri...memang itu sifat yang dilumrahkan untuk MERASA...namun ...pernahkah anda MERASAI?..


Latihan untuk MERASAI Kewujudan sesuatu yang kita tidak dapat lihat


MERASAI sesuatu yang kita YAKIN ada namun sebenarnya kita tidak YAKIN


Manakan tidak..jika semua orang di zaman sekarang semua inginkan BUKTI.... apa buktinya...mana buktinya..mana gambarnya..mana videonya...berlaku di mana ?   


Kenapa anda tidak dapat RASA dan MERASA yang hari hari anda lalui?.... Dimanakah Allah?..... Anda yakin Allah itu ada?... bagaimana?... anda dapat melihat?... bukankah anda hidup selama ini perlukan bukti baru anda puas hati?..... jadi..tuan tuan...di manakah Allah ..jika anda yakin anda seorang yang berugama ISLAM.... Nah...sudah goyah bukan iman saudara?...... Mana buktinya?


Tiada..... Namun Allah itu Ada...Maha ada dan TETAP WAJIB ada... untuk menyakinkan diri dan membuktikan hanya 1 cara...yakni RASA...cuba MERASA dan MERASAI kewujudannya ...bagaimana caranya?.... carilah guru dan belajar..saya bukan guru..sekadar berkongsi...hehe..bodoh gak saya nie..


Ramai orang ISLAM kerana Mak ayah atok neneknya ISLAM


Namun


Mereka Tidak Mengenal Apa Itu ISLAM, Siapa ISLAM dan Dimana ISLAM......


Mereka menganutinya kerana keturunan dan adat ...namun adakah mereka mengerti dan faham serta ikhlas apa yang mereka kerjakan....


Yes... pergi shopping kompleks..jumpa lah gadis gadis genit pakai ketat dan skirt..... " adik, adik org apa ya ", jawapnya wajib " saya org ISLAM ", Yes...itulah ISLAM sekarang...yang tidak ada RASA, MERASA dan MERASAI.... jika sudah RASA pasti Semua ini tidak akan terjadi... dan tidak akan ada ISLAM shopping Kompleks... masyaallah......


Ok..lah sekian lah celoteh saya sikit sikit memalam dah dekat jam 3.30am nie... Saya tak nasihat sesiapa atau tuding sapa sapa...saja nak ingatkan diri sendiri..bila terbaca..saya akan rasa...saya ni bodoh yang amat...hina sangat... Bertuah " Batu Geliga ", tak ada dosa...kerjanya berbakti kepada manusia atas amanah Allah... namun kekadang kita yang men-SYIRIKkan Allah itu melalui batu geliga ini.......menzalimi diri sendiri " lailah hailla anta subhanaka inni kuntu minaz ZALIMIN......Allah huakbar.... 


P.S: Ada juga lari tajuk sikit...mamai dah ni...

2 ulasan:

  1. menarik...


    Jiwa Kacau...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..ada masanya kita perlu begini
      agar tidak terus lalai dan leka...
      Suntikkan sedikit dikit agar ubatnya mujarab..
      Insyaallah..Moga Allah menunjuk kita jalan
      kebenaranNya.. Amin
      Pk

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN