Khamis, 15 Mac 2012

CINCIN AIR MANI GAJAH

CINCIN AIR MANI GAJAH ASLI




Cincin Geliga Air Mani Gajah

Geliga ini amat berbisa dalam pelarisan dan pengasihan.... 

Nak tau kelebihannya bolehlah google " Air mani gajah "

Kod Produk : MG-Gred B
Bentuk : Siap Ikat cincin
MAHAR : RM 1200 ( market di kelantan )

Promosi MAC : RM 600
       RM 400 SHJ
( bukan barang tarik, barang seorang sahabat yang suka simpan dan sekarang nak jual 1 dari 3 bentuk yang dia ada, nak pakai duit katanya. )

----------------------------------------------------------------------

Air mani gajah yang BETOL BETOL POWER dan wujud sebagai barangan mistik rebutan bukanlah air mani gajah BETINA atau gajah dekat ZOO nu....

TAPI

Gajah Tunggal, yakni gajah yang dia sekor saja JANTAN. Masa dia nak ehem ehem tu dengan gajah betina buat pertama kalinya, Biasalah..ada yang terpercik sana sini...gabra...macam kita jugak lah malam pertama... zaaasss sana zaaasss sini.... kah kah kah... 

Jadi masa bersama dengan gajah BETINA nie..akibat terlalu berahi gamaknya.. maka ada la yang meleleh dan jatuh serta terus jadi batu...( INI GRED NO 2 : Untuk Pengasihan , warnanya sikit saja coklat keputihan mcm dalam gambar atas )

----------------------------------------------------------------

Maaf Salah saya yang jahil.. Ungke hussein bagitau jenis di bawah ialah jenis damar Fosil, sila lihat link di bawah:


Geliga Mani Gajah tidak ada jenis melekit, Lembik jeli dan bewarna kemerahan ataupun perang.


- shhh...ada yang marah -



13 ulasan:

  1. Anak teruna pon terpikat juga ka kalau nenek tua 80'an pakai cincin ayaq mani gajah tu?

    BalasPadam
  2. Hehe orang atas mcm sindir je? :-P

    BalasPadam
  3. Anyway kalau cincin ni betul2 power dalam pengasihan tuk perempuan, yg mmg dah ada personal testimoni, dan yang power dia memang x boleh ada orang deny lagi, boleh hubungi saya sbb sy serius nk beli ni hehe...

    Khairul, kuching.

    BalasPadam
  4. salam tuan semua.... MG ni baru dilancarkan hari semalam, belum ada pembeli.. baru tadi pembeli pertama yang order ialah Tuan shamsul untuk 5 biji.... Kalau nak menunggu boleh saja... tapi stok memang tak banyaklah... kalau ada rezeki tuan tuan dalam penantian, insyaallah adalah... hehe

    BalasPadam
  5. Dulu saya penah pakai dan buang bagi orang sebab takot... asik kena usha dengan pompuan..

    Pada pertengahannya saya menyesal kerana memberinya kepada orang lain apabila saya call guru saya di tapah, penjual barang antik juga... minta satu lagi...dengan garaunya dia cakap kat saya " dah takdak la yasir , habeh dah"... alahai... hanya tuhan saja yang tau...

    Bila saya jumpa balik MG nie dari kawan saya Unkle Hussein seorang tukang buat cincin panel saya sendiri... rupanya dia ada pakai 1 di jari manis... saya mintak beli ..alhamdulillah dapat RM 550... mintak kurang 50 dari rm 600... semalam saya cakap nak amik beli hari ni... dalam hati memang gembira yang amat mendalam..... sebelum balik dri kedai dia semalam, dia cakap kat saya... dia cuma ada satu ni saja ( yg paling dia sayang ) dari 3 bentuk yang dah canai... dan yang lain tak serupa dengan yang saya nak nie.... ok lah..hati saya pun berbunga... saya anggap unkle hussein sanggup dan RELA...

    Hari ni..petang tadi saya ke kedainya... belum masuk kat kedai, kerana terlalu gembira, salam apa tak bagi terus saya laung " tu kat jari demo tu, ambo nok amik lo ni jugok " ( speaking klate )... terkejut beruk dia.... dia diam, sambil masuk ke dalam untuk polish cincin MG dia tu.... kemudian keluar semula membawa cincin MG penuh kelip kelap... cantik dan indah sungguh... bertambah berbunga saya... keluar dompet..terus keluar RM 550... saya muka senyum lebar sebab dah lama saya mencari... unkle hussein terus diam tanpa berkata apa, cincin belum diserahkan kepada saya... dia belek belek cincin tersebut ...saya lihat matanya bergenang dan keluar air mata dari kelopak mata cengkung unkle hussein yang berusia hampir 60 tahun setitis demi setitis... Muka saya yang tadi syok bukan main berubah.... tanya saya..." kenapa abe?.."... dia dongak dan pegang tangan saya dan menyerahkan cincin kesayangan dia seraya berkata " yasir ambik lah buat pelaris meniaga, abe bagi ke mu ikhlas hati walau sayu hati sayang ke cincin ni.. moga yasir berjaya dalam perniagaan lontaran asbab cincin MG ini" ... katanya dengan penuh hiba , bergenang air mata dan bersungguh sungguh.... terdiam saya sejenak... tak terkata apa apa.... walau batu MG nie ada 2 ketul besar penumbuk dalam bentuk RAW ( belum canai ) lagi...dia tetap cakap, cincin MG yang saya beli itu ialah jenis paling terbaik.....

    BalasPadam
  6. Dalam hati... isk..aku selalu kalau sayang barang pun sebulan dua je,, pastu aku jual... ini dah dikira sebagai amanah ... AKU PERLU JAGA.insyaallah..YA Allah tetapkan hati aku....

    Ini ialah kisah benar yang terjadi petang tadi di kedai Unkle hussein..demi Allah ianya benar..bukan provokasi..insyaallah.... jadi ... saya iklankan di blog cakap terus terang..saya tak untung banyak...cuma nak Bagi kawan kawan semua merasa PAKAI yang ASLI...

    Saya bukan peniaga yang pandai ayat orang menggunakan kalimah kalimah memuji Allah di dalam kepura puraan...kalau saya cakap saya tak untung..percayalah..memang sy tak untung, kalau untung sikit memang untukng sikit.,..kalau saya diam tu maknanya saya untung BESAR...alhamdulillah....

    Kalau saudara semua masih nak tunggu , tunggu dan tunggu...dipersilakan.... habis 2 biji besar penumbuk ni..unkle hussein sendiri pun x dapat nak menolong saudara mendapatkannya.... Terus terang saya katakan....

    Orang cari yang jenis ni, bukan macam jeli, bukan lutsinar lawa...bukan dr gajah betina atau gajah zoo.... dan ia sebenarnya TETHAD...amat TERHAD.... kalau ada lambakan di pasaran..percayalah..ianya ialah KECUBUNG dan di klaim sebagai MG.... Indon ni memang pandai buat maxcam macam barang mistik tiruan.... saya dah 8 tahun sepenuh masa p sana sini kenal barang palsu atau ori..nama batu mungkin saya lemah.. tapi kalau bub barang asli atau palsu..cukup saya lihat dan sentuh sahaja... struktur, kilatan dan pamor sesatu batu tu dah cukup untuk saya nilai ianya palsu atau bukan...

    Sekarang banyak lambakan barang dari indon... terlalu banyak.... tak percaya... nak jumpa penjual barang mistik yang ada blog2 ni... silakan ke sarawak di sarikin , sempadan antara Sarawak dan kalimantan..penuh barang macam macam apatah lagi barang pelik2 dan mistik...malangnya..semua ialah buatan masa kini yang dibuat nampak buruk...adakah anda salah satu yang TERKENA?.... tepuk dada tanya selera...

    Saya tidak memperjuangkan apa apa...baik nak memburukkan sesiapa pun..tidak sama sekali... tapi kalau nak main barang antik mistik.batu permata...belajar mengenal asli atau tidak terlebih dahulu..insyaallah anda selamat

    BalasPadam
  7. Berkali kali sy baca tulisan sy di atas... sebak, hiba dan sayu bila teringatkan unkle hussein... dia berbini 3, bini last ialah anak angkat dia sendiri.. perniagaan dia maju... cincin sy amik dri dia nie dah buruk bebenor dah, karat dan hitam..lepas polish...alhamdulillah... lawa ke-main..mungkin dah lama dipakainya... dan ada kenangan tertentu...seriusly..dia memang menangis ...i dunt know why he crying...i dun know....sy tak boleh upload cincin ni takot ada yg bekenan..nak lihat..jumpa saya lah... cincin biasa saja..takde berlian ape pun..cuma geliga MG dan cincin silver sahaja..tapi penuh kenangan dan makna..bagi unkle hussein...

    BalasPadam
  8. isk... susah hati plak rasa bila baca ni.
    tapi saya dah nekad nak amik satu. cik mat standby je barang...

    BalasPadam
  9. Setiap barang yang kita miliki pasti ada kenangan tertentu.. Cincin MG yang penuh dengan seribu makna hingga menitis air mata saat melepaskannya... ada hikmah disebalik apa yang berlaku..Insyaallah

    BalasPadam
  10. a,kum saudara ada lagi tak cincin mani gajah seperti diatas berapa saiznya n maharnye?boleh tak kalau orang perempuan pakai?

    BalasPadam
  11. salam tok cincin kt atas ni di mahar ke belum?

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN